• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Banken har spärrat mitt kort, bankomatkort med betalningsanmärkning?

martin11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag går igenom en tuff period och har övertrasserat 4000.
Kan verkligen inte betala just nu.

Jag har 2 visa kort, 2 konton. Ett av de är övertrasserat med 4000.
De har nu spärrat båda korten och hur gör jag nu? Jag har ju bokningar som är kopplade till kortet etcetera.

Jag tänker gå till en ny bank idag och öppna ett konto. Kan den banken se att jag har övertrasserat hos handelsbanken? Sen, vilken bank accepterar inte betalningsanmärkning o skuldsaldo?
Jag måste ju få ha ett betalkort. Kan inte ens ta ut pengar ju!

Det här är en katastrof och övertraseringen berodde på bankens eget misstag och min dåliga koll. En grej som jag glömde bort drogs 3 veckor för sent.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

martin11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hos icabanken får jag inte ens ett bankkort utan kredit.
jag får väl leva på stenåldern då.

ingen information angående spärrningen heller!!!!
tänk om jag varit på ica med en fullplockad vagn och sen spärrat.
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Jag går igenom en tuff period och har övertrasserat 4000.
Kan verkligen inte betala just nu.

Jag har 2 visa kort, 2 konton. Ett av de är övertrasserat med 4000.
De har nu spärrat båda korten och hur gör jag nu? Jag har ju bokningar som är kopplade till kortet etcetera.

Jag tänker gå till en ny bank idag och öppna ett konto. Kan den banken se att jag har övertrasserat hos handelsbanken? Sen, vilken bank accepterar inte betalningsanmärkning o skuldsaldo?
Jag måste ju få ha ett betalkort. Kan inte ens ta ut pengar ju!

Det här är en katastrof och övertraseringen berodde på bankens eget misstag och min dåliga koll. En grej som jag glömde bort drogs 3 veckor för sent.


Finns ingen bank som ger dig kreditkort om du har anmärkning och skuldsaldo. Går inte ens att få ett vanligt betalkort kopplat till lönekonto om man har anmärkning.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 618
Mottagna reaktioner
1 767
Poäng
1 217
Försök smälta situationen först innan du gör något överilat.

Nu är jag inte 100% insatt, men jag är rätt säker på att du kan få ett bankomatkort med betalningsanmärkning. Men du måste prata med Handelsbanken om det, så de utfärdar ett nytt kort åt dig. Förklara situationen lugnt och sansat så ska det säkert lösa sig.

http://www.familjeliv.se/Forum-4-188/m61484477.html
 

martin11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Finns ingen bank som ger dig kreditkort om du har anmärkning och skuldsaldo. Går inte ens att få ett vanligt betalkort kopplat till lönekonto om man har anmärkning.

har du lässvårigheter? vart nämner jag något om kredit? Jag har aldrig haft kredito och jag vill inte ens ha kredit, någonsin.
klart jag kan få ett vanligt betalkort. jag har haft anmärkning sedan jag var 18 och jag har inte haft några problem att öppna konton med kort, vare sig nordea eller handelsbanken nekade.
det är bara om du ska ha kreditkort som tar en upplysning, knappast vid vanligt bankkort.
 
Senast ändrad:

martin11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
alltså situationen är ju som så att jag har haft visa kort hos handelsbanken, till och med 2 stycken till två olika konton. problemet är att de har spärrat dem pga att jag övertrasserat ett av dessa konton!!!!

min fråga är om länsförsäkringar banken ser detta om jag går dit idag och vill bli ny kund där!?
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Marginalen bank ger konto med kopplat visakort (går dock ej om man ansöker om kredit för då tar de upplysning, men det var du ju inte intresserad av ändå) till personer med betalningsanmärkning. De gjorde i alla fall det när min man skaffade det i december... Tar några dagar innan man får kort och koder men...

Han fick tipset av någon här på forumet så det bör finnas en tråd någonstans om det.
 

martin11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Marginalen bank ger konto med kopplat visakort (går dock ej om man ansöker om kredit för då tar de upplysning, men det var du ju inte intresserad av ändå) till personer med betalningsanmärkning. De gjorde i alla fall det när min man skaffade det i december... Tar några dagar innan man får kort och koder men...

vill inte hålla med på oseriösa banker.
länsförsäkringar, seb tex ser de om jag har övertrasserat och är skyldig handelsbanken pengar om jag går dit idag!?
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Vet att du på en UC ser missbrukat bankkonto och misskött kredit men inget av dessa borde vara aktuella i ditt fall vad jag förstår.
Svaret bör alltså vara nej, de kan inte se något.
 

martin11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Vet att du på en UC ser missbrukat bankkonto och misskött kredit men inget av dessa borde vara aktuella i ditt fall vad jag förstår.
Svaret bör alltså vara nej, de kan inte se något.

precis. jag ska inte ha någon kredit så länsförsäkringar tar väl ingen kreditkontroll bara för ett visakort utan kredit och öppna ett bankkonto?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp