Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banker och kreditupplysning

Tänker ansöka om ett samlingslån inom kort. Har konto hos Swedbank, men är rädd för att dom går igenom kontoutdraget vid en låneansökan. En massa inkassobetalningar och försenade betalningar skrämmer nog.

Har därför bestämt mig för att byta bank. Är det någon som vet om det finns någon bank som inte tar UC om man nu skulle bestämma sig för att byta bank? Har kämpat alldeles för länge för att försämra mitt kreditbetyg pga en onödig kreditupplysning.

Alla vanliga banker går vi UC (de äger trots allt UC). Kolla runt bland de alternativa bankerna, JAK medlemsbank tar kanske ingen upplysning för ett vanligt transaktionskonto? Framgår inte bland deras villkor så fråga dem först.

Alla vanliga banker går vi UC (de äger trots allt UC). Kolla runt bland de alternativa bankerna, JAK medlemsbank tar kanske ingen upplysning för ett vanligt transaktionskonto? Framgår inte bland deras villkor så fråga dem först.

Det är ju inte för att jag saknar ett konto som jag vill nya bank. Det är för att jag vill ansöka om ett samlingslån och samtidigt slippa att dom bedömer min betalninghistorik mer än mina nuvarande förutsättningar, ifall jag skulle vilja ansöka om ett lån.

Det är ju inte för att jag saknar ett konto som jag vill nya bank. Det är för att jag vill ansöka om ett samlingslån och samtidigt slippa att dom bedömer min betalninghistorik mer än mina nuvarande förutsättningar, ifall jag skulle vilja ansöka om ett lån.

Men varför måste du söka samlingslån hos din huvudbank?

Tänkte att jag kunde få lägre ränta. Även medlemslån genom facket går väl genom dom.

Beroende på vilket fackförbund du har, men tex Unionen har avtal med SEB, Nordea och Danske Bank, så det finns ju alternativ.

Lendo funkar väl i ditt läge?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp