• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Banker som ej har rapporterat in räntan

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
388
Mottagna reaktioner
142
Poäng
327
Är det någon som fått årsbesked av intrum? Dom svarar inte på mina meddelanden och tutar bara upptaget när jag ringer dom. Kan jag räkna ihop själv vad jag betalat på mina ärenden hos dom eller är det ”livsviktigt” med årsbeskedet ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snickers

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
2 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
41
Poäng
146
Hur gör jag när jag vill lägga till 2 st lånföretag som inte rapporterat in? Aldrig ändrat förut så jag vet inte hur man gör.
Det gäller Creditstar och Daypay.

Ska jag klicka på ändra, sen scrolla ner till 8.1 Avdrag - Ränteutgifter och där ändra totalbeloppet från den summan som står där och lägga till Daypay + Creditstar?

Men får ju aldrig fylla i vilka de avser? kommer inte skatteverket ifrågasätta varför jag ändrat? Går ju bara att ändra summa men inte vad det avser?

Ska man skicka in underlag? Det enda jag har är email från daypay och creditstar där det står vad jag betalt i ränta. Ska jag be om hemskickat ränteutdrag eller hur gör man? De är ju så tröga på båda dessa företag och fick ju knappt ett email med uppgifterna utan att förklara för dönickarna. Fattar ingenting. :(
 
Senast ändrad:

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Hur gör jag när jag vill lägga till 2 st lånföretag som inte rapporterat in? Aldrig ändrat förut så jag vet inte hur man gör.
Det gäller Creditstar och Daypay.

Ska jag klicka på ändra, sen scrolla ner till 8.1 Avdrag - Ränteutgifter och där ändra totalbeloppet från den summan som står där och lägga till Daypay + Creditstar?

Men får ju aldrig fylla i vilka de avser? kommer inte skatteverket ifrågasätta varför jag ändrat? Går ju bara att ändra summa men inte vad det avser?

Ska man skicka in underlag? Det enda jag har är email från daypay och creditstar där det står vad jag betalt i ränta. Ska jag be om hemskickat ränteutdrag eller hur gör man? De är ju så tröga på båda dessa företag och fick ju knappt ett email med uppgifterna utan att förklara för dönickarna. Fattar ingenting. :(


Ändra beloppet och för att minska risken för frågor/granskning kan du ange företagen under "övriga upplysningar".
 

Snickers

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
2 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
41
Poäng
146
Ändra beloppet och för att minska risken för frågor/granskning kan du ange företagen under "övriga upplysningar".

Tack, gjorde så.
Skrev att jag har ändrat mina ränteutgifter för att jag har betalt ränta till de bolagen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp