• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bankjävlar alltså...

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tack för era superbra förslag.
Har bestämt enligt följande, lägenhet går ut på hemnet nu på fredag igen (en repris ingår visst i annonskostnaden), har mentalt sänkt mina krav och kommer därför sälja så länge det ligger på utropspris eller högre. Handpenning blir då mindre och jag kan inte riktigt köpa det jag vill men det finns ju tid att uppgradera senare, samt att jag slipper nya lån.

ni är förövrigt helt jäkla fantastiska, miljoners tack igen för allt stöd och bra input!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Tack för era superbra förslag.
Har bestämt enligt följande, lägenhet går ut på hemnet nu på fredag igen (en repris ingår visst i annonskostnaden), har mentalt sänkt mina krav och kommer därför sälja så länge det ligger på utropspris eller högre. Handpenning blir då mindre och jag kan inte riktigt köpa det jag vill men det finns ju tid att uppgradera senare, samt att jag slipper nya lån.

ni är förövrigt helt jäkla fantastiska, miljoners tack igen för allt stöd och bra input!!!

Mycket klokt val! Du är ju på banan igen efter många års slit, inte värt att kasta bort det på nya lån! Lycka till! :folded::)
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Tack för era superbra förslag.
Har bestämt enligt följande, lägenhet går ut på hemnet nu på fredag igen (en repris ingår visst i annonskostnaden), har mentalt sänkt mina krav och kommer därför sälja så länge det ligger på utropspris eller högre. Handpenning blir då mindre och jag kan inte riktigt köpa det jag vill men det finns ju tid att uppgradera senare, samt att jag slipper nya lån.

ni är förövrigt helt jäkla fantastiska, miljoners tack igen för allt stöd och bra input!!!
Snyggt. Kan du dela länken till läggan så man får kika lite?
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Vi sitter lite i samma båt jag har övriga krediter och lån på 503 000. Funderar på om man kan skriva nuvarande lån på 500 000 och i så fall hur nitiska bankerna är?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Mycket klokt val! Du är ju på banan igen efter många års slit, inte värt att kasta bort det på nya lån! Lycka till! :folded::)
Tack bästa du, och tveka inte om jag kan lyfta dig när livet känns skit emellanåt. För jäklar vad du har lyft mig med dina kommentarer och jag är evigt tacksam för det
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Vi sitter lite i samma båt jag har övriga krediter och lån på 503 000. Funderar på om man kan skriva nuvarande lån på 500 000 och i så fall hur nitiska bankerna är?
Hej! Kan tyvärr inte hjälpa dig med dagsaktuell information då jag inte har blancolån längre. Jag satt i din sits för ca 7 år sen och fick då vända mig till Bluestep som gav mig tak över huvudet men allt annat blev sämre. Vad jag förstår på våra vänner här på forumet verkar det mesta ändå ha blivit snällare så om några blancolån är det enda som stör för dig verkar det ju ändå kunna lösa sig rimligt utan idiotbanker som Bluestep

vad jag fick lära mig nu hos iaf är att de räknar på worst case 7 procent ränta samt dina övriga lån så ska du ha x kr kvar att leva på.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp