Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Banknorwegian inkasso

Någon som nyligen släppt till inkasso? Hur mkt hade ni i lån? Vad fick ni för uppgörelse?

Någon som nyligen släppt till inkasso? Hur mkt hade ni i lån? Vad fick ni för uppgörelse?
Jag släppte för 1 1/2 år sedan, då hade de Intrum, räntan gick upp från 15% till nästan 30%, sedan efter mycket tjat fick jag ner den till 24%. De ville ha lika mycket i avbetalning (ca 7.000 kr) i månaden det första halvåret, därefter ville de diskutera en höjning till 9.000 kr. Ingen bra affär alltså, jag visste ändå att jag skulle släppa till KFM så det fick bli så. I början av året såldes skulden till Axactor AB, vilka är helt skräp att ha att göra med. Deras hemsida ser inte klok ut och det är rent ut sagt svårt att få besked om ränta, skuldsaldo mm.

Jag släppte för 1 1/2 år sedan, då hade de Intrum, räntan gick upp från 15% till nästan 30%, sedan efter mycket tjat fick jag ner den till 24%. De ville ha lika mycket i avbetalning (ca 7.000 kr) i månaden det första halvåret, därefter ville de diskutera en höjning till 9.000 kr. Ingen bra affär alltså, jag visste ändå att jag skulle släppa till KFM så det fick bli så. I början av året såldes skulden till Axactor AB, vilka är helt skräp att ha att göra med. Deras hemsida ser inte klok ut och det är rent ut sagt svårt att få besked om ränta, skuldsaldo mm.

har du haft några diskussioner med Axactor om avbetalningsplaner osv eller låter du det ligga kvar hos KFM?
Försöker få till en hos dom men får lite spretiga svar. De verkar vara helt novisa när det kommer till denna typen av verksamhet

har du haft några diskussioner med Axactor om avbetalningsplaner osv eller låter du det ligga kvar hos KFM?
Försöker få till en hos dom men får lite spretiga svar. De verkar vara helt novisa när det kommer till denna typen av verksamhet
Hur mycket diskussioner som helst, får ingen lägre ränta. Kan inte göra upp om avbetalningsplan eftersom jag har löneutmätning på andra skulder också. Har sagt till dem att konsekvensen är att jag blir tvungen att söka skuldsanering. Så är det med alla inkassobolag jag haft kontakt med. Kan man inte betala in en större engångssumma så får man inga uppgörelser. Räntorna är det som knäckt mej, det blir moment 22, man får aldrig något "vanligt" lån med normal ränta och till slut blir det en lavin av en snöboll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp