Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Merax - Lån utan UC
4. Slantar - Lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC
6. Nstart - Nystartslån
7. Kredera (NY) - Lån utan UC
8. Extralånet - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC

Bara släpp allt!

Squashen

V.I.P
Poäng: 566
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
554
Poäng
566
Tror det är olika från person till person. Har man försökt över lång tid, ja då kanske det är lika bra att släppa allt.

Finns exempel på de som inte släpper allt trots höga skulder:

Någon mer som inte släppt allt (med höga skulder) och ser skulderna minska?
Jag har på ca 1 år totalt vänt på allt med ca 2 mkr i skulder. I samband med att jag tog tag i mitt spelproblem på riktigt så erbjöd en anhörig att avlasta de värsta krediterna. Sen en till och en till. Till slut hade jag möjlighet att lösa allt själv. I kombination med att ha lyckats få ner räntor och upp lön så har jag en hållbar plan att inte ha några lån med räntor 2026. Därefter skulder till familj som jag får ta i lugn takt. Känner mig otroligt lyckligt lottad.

Jag kommer nån gång starta en tråd om min story eftersom jag tror jag har lärt mig många nyttiga läxor om spelberoende och hur man tar sig ur det som jag vill dela med mig av.

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Meddelanden
1 207
Mottagna reaktioner
477
Poäng
557
Jag har nu också släppt allt och väntar på löneutmätning som kommer starta nästa månad om de inte gör det nu till fredag.

Har också haft spelproblem. Min pappa lider av psykiskt ohälsa och det har gjort att jag själv har hamnar i depression och börjat spela. Har upplevt mycket stress pga min pappa, har försökt hjälpa honom. Till slut blev också min mamma sjuk pga det. Allt detta påverkade mig och min familj jättemycket.

Jag har varit ärlig och berättat allt till tjejen och familjen. Men nästa steg var att sluta spela och slåss med skulderna. Har nu inte spelat i nästan 1 år vilken är skönt. Men skulderna har nu besegrat mig tyvärr. Har kämpat i några år att inte hamna hos KFM och har mått dåligt av det. Nu släppte jag skulderna och det känns så där. Det är skönt att man nu kommer ha pengar över men det känns dåligt att skulderna aldrig typ kommer försvinna pga räntorna.

Om jag släppte skulderna mycket tidigare skulle det varit mycket bättre då det inte var så farligt som det är nu. Så ni som har spelproblem, min rekommendation är att informera era anhöriga så fort som möjligt, annars hamnar ni i värre situation och måste berätta ändå. För mig har det varit så att jag var rädd att berätta så jag ville spela tillbaka, vilket var dumt och jag hamnade i mycket värre skuld. Till slut var jag tvungen att berätta ändå när allt var kört i princip.

KalleSpelare

Kunnig medlem
Poäng: 177
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Om jag för över pengar till min sambo och säger att jag är skyldig henne pengar sedan innan när KFM ska kolla mina kort, kan de ta dem ändå? @Lasseman

Segö

Viktig medlem
Poäng: 42
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Ville bara få det ur mig.
Våga släpp allt när ni trasslar in er med lån på lån.
Jag har nog testat allt under senaste 10 åren, inte bara dåliga beslut för min egen del, men även omoraliska och olagliga lösningar i jakten på att få fram pengar till nästa månad.
Har släppt allt, och med facit i hand skulle jag gjort detta för ett gäng år sedan.
Har löneutmätning och lever på förbehållsbeloppet, men så skönt att slippa alla samtal, brev, sms från långivare och inkasso.
En sådan här sinnesro har jag inte känt på minst 10 år.
Ok, leva på förbehållsbelopp är som det är, men jag har ju pengar varje månad att betala mina räkningar i alla fall, vilket är 100 ggr bättre tillvaron än för ett år sedan när jag gick back 20000 kr varje månad.
Så mitt tips är, om ni rannsakar er själva och inser att ni inte löser er situation; släpp allt till KFM, ta ett antal grisår och ni är sen på andra sidan!
Jag har idag skulder och anmärkningar till förbannelse, men känner mig fri trots allt!
Jag förstå dig så bra. Varje månad, varje dag i ångest och leta efter lösningar . Undrar din boendesituation: hyres eller bostadsrätt? Bil?
Jag har lön från arbete och en bil .

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 427
Meddelanden
7 802
Mottagna reaktioner
5 034
Poäng
3 427
Jag har på ca 1 år totalt vänt på allt med ca 2 mkr i skulder. I samband med att jag tog tag i mitt spelproblem på riktigt så erbjöd en anhörig att avlasta de värsta krediterna. Sen en till och en till. Till slut hade jag möjlighet att lösa allt själv. I kombination med att ha lyckats få ner räntor och upp lön så har jag en hållbar plan att inte ha några lån med räntor 2026. Därefter skulder till familj som jag får ta i lugn takt. Känner mig otroligt lyckligt lottad.

Jag kommer nån gång starta en tråd om min story eftersom jag tror jag har lärt mig många nyttiga läxor om spelberoende och hur man tar sig ur det som jag vill dela med mig av.
Underbart, måste kännas fantastiskt.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 427
Meddelanden
7 802
Mottagna reaktioner
5 034
Poäng
3 427
Jag har nu också släppt allt och väntar på löneutmätning som kommer starta nästa månad om de inte gör det nu till fredag.

Har också haft spelproblem. Min pappa lider av psykiskt ohälsa och det har gjort att jag själv har hamnar i depression och börjat spela. Har upplevt mycket stress pga min pappa, har försökt hjälpa honom. Till slut blev också min mamma sjuk pga det. Allt detta påverkade mig och min familj jättemycket.

Jag har varit ärlig och berättat allt till tjejen och familjen. Men nästa steg var att sluta spela och slåss med skulderna. Har nu inte spelat i nästan 1 år vilken är skönt. Men skulderna har nu besegrat mig tyvärr. Har kämpat i några år att inte hamna hos KFM och har mått dåligt av det. Nu släppte jag skulderna och det känns så där. Det är skönt att man nu kommer ha pengar över men det känns dåligt att skulderna aldrig typ kommer försvinna pga räntorna.

Om jag släppte skulderna mycket tidigare skulle det varit mycket bättre då det inte var så farligt som det är nu. Så ni som har spelproblem, min rekommendation är att informera era anhöriga så fort som möjligt, annars hamnar ni i värre situation och måste berätta ändå. För mig har det varit så att jag var rädd att berätta så jag ville spela tillbaka, vilket var dumt och jag hamnade i mycket värre skuld. Till slut var jag tvungen att berätta ändå när allt var kört i princip.
Det kommer att bli bra för dig.
Minskar inte dina skulder så kan du i framtiden söka skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp