• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Barn har köpt för 12000 kr på Roblox

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
8-åringen har på något sätt lyckats genomföra köp i ett spel (Roblox) för alla våra pengar trots att be om köp är inställt.
Kontot är länsat. Kul. 12 600kr borta. Vad jag kan googla mig till så verkar vi kunna glömma att någonsin få se en krona av dem igen.

Någon som vet vart man kan vända sig för hjälp med mat akut?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
8-åringen har på något sätt lyckats genomföra köp i ett spel (Roblox) för alla våra pengar trots att be om köp är inställt.
Kontot är länsat. Kul. 12 600kr borta. Vad jag kan googla mig till så verkar vi kunna glömma att någonsin få se en krona av dem igen.

Någon som vet vart man kan vända sig för hjälp med mat akut?

Jag har råkat ut för liknande. Tog bort kortet helt och hållet efter att spenderat någon tusenlapp på en get.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
8-åringen har på något sätt lyckats genomföra köp i ett spel (Roblox) för alla våra pengar trots att be om köp är inställt.
Kontot är länsat. Kul. 12 600kr borta. Vad jag kan googla mig till så verkar vi kunna glömma att någonsin få se en krona av dem igen.

Någon som vet vart man kan vända sig för hjälp med mat akut?

Men fyfan vad hemskt!

Borde väl gå att häva köpet?
Jag googlade lite och fick fram detta, dock är det en gammal artikel, så vet ej om den funkar. Men alltid värt att testa för att få pengarna tillbaka.

"Det går dock att ångra köpet. På Google play följer du anvisningarna här. I Apple Store har du 14 dagars ångerrätt. Gå till den här länken och rapportera köpet. Tänk på att det tar fem till sju arbetsdagar att få tillbaka pengarna från Apple Store."
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
8-åringen har på något sätt lyckats genomföra köp i ett spel (Roblox) för alla våra pengar trots att be om köp är inställt.
Kontot är länsat. Kul. 12 600kr borta. Vad jag kan googla mig till så verkar vi kunna glömma att någonsin få se en krona av dem igen.

Någon som vet vart man kan vända sig för hjälp med mat akut?
What????? Ta kontakt med dem omedelbart!
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag har råkat ut för liknande. Tog bort kortet helt och hållet efter att spenderat någon tusenlapp på en get.
Men fyfan vad hemskt!

Borde väl gå att häva köpet?
Jag googlade lite och fick fram detta, dock är det en gammal artikel, så vet ej om den funkar. Men alltid värt att testa för att få pengarna tillbaka.

"Det går dock att ångra köpet. På Google play följer du anvisningarna här. I Apple Store har du 14 dagars ångerrätt. Gå till den här länken och rapportera köpet. Tänk på att det tar fem till sju arbetsdagar att få tillbaka pengarna från Apple Store."
What????? Ta kontakt med dem omedelbart!
Ja vi har reklamerat alla köp hos Apple, kontaktat Roblox, spärrat kortet och kontaktat banken men det verkar som att just köp inuti app faller mellan stolarna för rätten till återköp. Jag har googlat ihjäl mig men hittar bara några utländska artiklar där samma sak hänt och där Roblox/Apple då vägrar återbetala. Hävdar att föräldrarna gett barnet tillåtelse att köpa om barnet har lyckats komma över koder och annat som behövs vid köp. Inga mail med kvitton eller annat har heller skickats till mig från Apple så jag hade ingen aning om detta förrän jag loggade in på banken och såg alla transaktioner. Hur faan kan det ens kunna hända att så många köp kan göras för sådana summor utan att kortinnehavaren kontaktas pga uppseendeväckande transaktioner?? Helt sjukt!
 

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
76
Poäng
227
Vår 10 åring gjorde en liknande grej fast för 3000 kr. Vi kontaktade Nintendo som hävde köpet. Väldigt tillmötesgående. Gör en kortteklamation via banken annars?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp