bedömning av bolån

Någon som kan hjälpa mig

- görs bedömning av bolån på samma sätt som tex ett blanco?
Eller lättare att få bolån eller tvärtom? Så länge man har handpenning på 300-350.000 kr och behöver ett bolån på 2,1'' vad kollar det då? Ff, lån osv som vanligt eller räcker det med att dom har huset i säkerhet för att känna sig safe?

Det beror nog på vilken bank du vänder dig till, bluestep verkar i princip vara nöjd med att det finns ett hyfsat övervärde i kåken, där kan lån beviljas till och med när det finns skuldsaldo hos kf, (i alla fall om syftet är att lösa bort just kfskulderna) Typ SBAB och liknande kör med scoring precis som kreditbolagen gör vid blancolån.. om gränsvärden osv är lika vet jag inte, SBAB accepterar inte en scoring på över 5% i alla fall..

Det beror nog på vilken bank du vänder dig till, bluestep verkar i princip vara nöjd med att det finns ett hyfsat övervärde i kåken, där kan lån beviljas till och med när det finns skuldsaldo hos kf, (i alla fall om syftet är att lösa bort just kfskulderna) Typ SBAB och liknande kör med scoring precis som kreditbolagen gör vid blancolån.. om gränsvärden osv är lika vet jag inte, SBAB accepterar inte en scoring på över 5% i alla fall..
Tack mr!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp