- Meddelanden
- 31 750
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Hyra på 23k???Nä hyran har gått till kronofogden och är på 23 000 har ingen släkt kvar.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hyra på 23k???Nä hyran har gått till kronofogden och är på 23 000 har ingen släkt kvar.
Låter inte så troligt att en ”fattig” sjukpensionär har en hyra på 23.000, oavsett vart hon bor.Hyra på 23k???
15500 men avgifter....Hyra på 23k???
Men...i artikeln stod det väl 11000:- i hyra? Om det är septembers hyra så är det inte rimligt med 7500:- i avgifter redan.15500 men avgifter....
Bostadstillägg är inräknat.Jag beklagar din situation.
Nu är det såklart försent att byta lägenhet men annars hade en billigare lägenhet varit bättre då 11000 kr är på tok alldeles för mycket när du får ut 18000 kr.
Får du inte bostadsbidrag ?
Om vi ska vara konkreta nu då. För du har ändå skickat med ett slags bevis på hyres fakturan.Bostadstillägg är inräknat.
Byta lgh ? Det ör 20 års kö i Luleå.
Glöm det
Lägg allt du har på hyran kommande 2-3 månader. Låt andra räkningar gå till inkasso/kronofogden. Betalar du ikapp hyran har du chans att behålla lägenheten. Det är lång process innan man bli vräkt.Jo det är precis vad det är. Och 11.359 är grundhyran.
Soc hjälper inte. Har varit där i oktober då sa dom nej. Och nu säger dom nej.
Jag går snart och hänger mig.
Do. Hittar inga avbetalningar. Och lång? Så lång ör den inte.Lägg allt du har på hyran kommande 2-3 månader. Låt andra räkningar gå till inkasso/kronofogden. Betalar du ikapp hyran har du chans att behålla lägenheten. Det är lång process innan man bli vräkt.
Handlar det också om bedrägeri så kommer hyresnämnden att förstå. Så gör allt att betala hyran. Har du pratat med hyresvärden om att göra en avbetalningsplan?
Men jag fattar inte detta ändå.Do. Hittar inga avbetalningar. Och lång? Så lång ör den inte.
Hag har 2 veckor på mig annars förlorar jag rättn återfå lgh.
Och lägg allt oå hyran
Sen hyran är betald har jag 7000 kvar.
Vad ska jag kunna avbetala med 11.500 och skuld på 7000 ?
Skulden uppkom i september.Men jag fattar inte detta ändå.
Detta hände i september.
Då tog de dina pengar.
Men du får pension varje månad på nytt, oktober och november. Så varför har du inte betalt hyran då? Eller åtminstone så mycket som det går? Det är som att du helt slutat betala i oktober och november? Varför då?
Så om jag förstått rätt. Du är alltså sen med 1 hyra? Ja eller nej?Skulden uppkom i september.
Hyran för okt o nov är betald.
Jag kan inte betala den jag missat.
Inte svårt förstår
JaSå om jag förstått rätt. Du är alltså sen med 1 hyra? Ja eller nej?
Jo, det är en lång process visst. Jag har själv blivit uppsagt tidigare. Om detta hände i september så hinner du inte bli vräkt några månader till. Blir man uppsagt så har du 3 månaders uppsägningstid. Flyttar du inte kommer ärende gå vidare till hyresnämnden. Där har du möjlighet att berätta din historia och få din hyreskontrakt åter. Speciellt om det handlar om bedrägeri och endast en hyra du ligger efter med. Så min tips är att du betalar av så mycket du kan per månad. Lämna undan bara för mat och allt annat släpper du till kronofogden. Men jag tycker ändå det är märkligt att en hyra är nästan 24 000kr om nu hyran är ca 12 000 kr kan inte avgifter vara dubbelt så mycket. Så något stämmer inte här...Do. Hittar inga avbetalningar. Och lång? Så lång ör den inte.
Hag har 2 veckor på mig annars förlorar jag rättn återfå lgh.
Och lägg allt oå hyran
Sen hyran är betald har jag 7000 kvar.
Vad ska jag kunna avbetala med 11.500 och skuld på 7000 ?
Så du har en hyra på dryga 22 000 kr?
11400 nästanSå du har en hyra på dryga 22 000 kr?
Det är den fakturan jag fåttJo, det är en lång process visst. Jag har själv blivit uppsagt tidigare. Om detta hände i september så hinner du inte bli vräkt några månader till. Blir man uppsagt så har du 3 månaders uppsägningstid. Flyttar du inte kommer ärende gå vidare till hyresnämnden. Där har du möjlighet att berätta din historia och få din hyreskontrakt åter. Speciellt om det handlar om bedrägeri och endast en hyra du ligger efter med. Så min tips är att du betalar av så mycket du kan per månad. Lämna undan bara för mat och allt annat släpper du till kronofogden. Men jag tycker ändå det är märkligt att en hyra är nästan 24 000kr om nu hyran är ca 12 000 kr kan inte avgifter vara dubbelt så mycket. Så något stämmer inte här...
Varför är då skulden på 23 000 kr? Då är det ju mer än 1 hyra som är sen?11400 nästan
Så ifrågasätter inte varför skulden är dubbelt så stor som hyran? Något luktar surtDet är den fakturan jag fått
Ja. Många har drabbats av sjukdom och dött.Du blir inte uppsagd pga en sen hyra. Är det 20k du ska få ihop så kan du väl säkert sälja iväg någonting? Gå igenom garderob, smycken, någon möbel/prydnadssaker etc så går det nog undan.
Är alternativet att bli hemlös så sälj allt du äger.
Någon vän/familj har du säkert?
Om man är i 60-år ålder utan något kontaktnät så.. ja..hur har det gått till?
Jag förstår om du är förtvivlad, men du verkar endast fokusera på problemen och försöka "få sympati/hjälp med fakturan.Ja. Många har drabbats av sjukdom och dött.
Har inga smycken inga vördesaker.
Mina husdjur säljer jag inte
Nej.Jag förstår om du är förtvivlad, men du verkar endast fokusera på problemen och försöka "få sympati/hjälp med fakturan.
Du kan säkerligen kontakta lulebo och få förståelse, om du har skött dig tidigare och du missat bara en faktura så har jag svårt att se hur dom skulle vara fyrkantiga, framförallt om du gjort polisanmälan och visar på att du försöker lösa situationen.
Någonting i hemmet är av värde, många bäckar små.
Äldre. Glöm detMen ta bort ditt namn från fakturan
Folk kommer försöka mer bedrägerier..
Alltså vi måste börja lära våra äldre.. ring era föräldrar och berätta om bedrägerier.. våra gamla är så fruktansvärt blåögda.. denna naivitet är bisarr.
Det är svårt att förstå hur man kan vara så dum tyvärr.... Ledsen Agneta.. jag vill ditt bästa men jag måste ge dig tough love.. jag måste verkligen.. du måste ha god man.
Du är väldigt osympatisk... Håll den tonen och jag kommer önska dig att bli vräkt... Usch samma ton som dej.Äldre. Glöm det
Kan hag nsila dig privatDom verkar redan skickat avhysningsärende till kfm
Gottar ni er i detta ?Dom verkar redan skickat avhysningsärende till kfm
Förstår att du är stressad men du beter dig riktigt drygt så du vet det!Gottar ni er i detta ?
Nej tackKan jag skicka meddelande till dig?
Du har ingen aning vad du pratar om.Förstår att du är stressad men du beter dig riktigt drygt så du vet det!
Tack för informationen.Bostadstillägg är inräknat.
Byta lgh ? Det ör 20 års kö i Luleå.
Glöm det