Kan du inte begära omprövning av skatten för 2017 med en gång? Hur är det med 2018?
Du får inga vettiga lån ändå just nu, så det är bättre att få loss pengarna direkt! Skicka in ansökan så fort du kan till Skatteverket, det går fortare nu att få besked och pengarna tillbaka, än när man kommer in i "deklarationsträsket".Hej, det är sant!!
Jag har tänkte "att det underskott som är synligt i UC, de senaste 2 åren borde vara bra" men det kanske inte behövs.
TACK det ska jag göra är iaf en del pengar som jag kan få loss där.
släpp alla krediter som inte är registrerade på UC till inkasso, väl där brukar inkassobolagen vara väldigt tillmötesgående. Pengarna du får "loss" iom detta förfarande kastar du fort som satan in på dina kontokrediter, dvs:
Detta torde rendera i några skutt neråt i UC-score och då kanske det är dags för utökning av ex ikano som du SÅKLART cashar all uppdämd inkasso med.
- Northmillbank 28' (reg 2018 30000kr kreditutrymme)
- Qliro 11'
- Skandiabanken kreditkort 27' (utrymme 30)
Ha d gott
Har du begärt skattejämkning för detta året?

Kan du inte begära omprövning av skatten för 2017 med en gång? Hur är det med 2018?
Jajamen det har jag. Det stämmer att du ska uppge den förtryckta igen, prova med det till att börja med, sedan kan Skatteverket begära in mer detaljerat, men de har inte gjort det de gånger jag ändrat tillbaka till det förtryckta.Lize, har du begärt omprövning av deklarationen någon gång?
Jag har inte det, nu när jag loggar in så kan jag inte se inkomstdeklarationen för den tjänsten är stängd tom 17 mars. När jag tittar på "beslutade deklarationer" så ser jag bara det slutliga.
Visst behöver jag uppge den summan som var förtyckt i deklarationen, för att veta vilken summa jag ska "yrka på". Eller kan jag bara skriva att jag vill yrka på den summan som var "förtryckt"? Känns lite oseriöst.
Jag vet att jag ändrade 2018 och 2019, men inte vilka summor? Hur gör jag då?
TACK! för svar!