Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver ett lån tills skatten kommer

Hallå!

Så, mitt problem är att jag har fått lite extra att betala till CSN på grund av en blankett jag skickade in fel. (En lång historia)

Jag vill låna 12 000:-, men mitt problem är att jag inte jobbade någonting 2012, utan jag var arbetslös större delen av året (Jag pluggade i början av det) Del två i problemet är att även fast jag jobbar nu så har jag inte fast anställning. Jag deklarerade precis en inkomst på 137 400:-, vilket kanske inte är så väldigt mycket men det funkar för mig. Har inga problem med ekonomin där, och jag skulle utan problem kunna betala en mindre summa i månaden.

På det så får jag tillbaka 14 000:- på skatten som jag tänkte använda för att betala tillbaka det jag lånar nu.

Jag ska gå in och prata med Swedbank idag för att se om det går att ordna någonting även fast de har den här regeln att man måste ha en inkomst på 10 200:- efter skatt/räkningar, men om det inte funkar, finns det något ni kan rekommendera? Jag har försökt med Cashbuddy och Cash4you, men där blev det avslag direkt. Jag har inga anmärkningar, utan det är nog att jag inte har någon deklarerad inkomst för förra året som spökar.

Hade du 0:- i deklarerad inkomst? Då blir det nog klurigt.

Men hade du 20-40.000:- eller så i alla fall så funkar många, typ Onea.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp