Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver hjälp ang KFM

Hej!

Jag vill släppa allt till kfm men hur är processen?

Jag skriver under alla brev och sen då? Det är en hel del olika företag jag har lån hos och det kommer väl dröja tills allt hamnar där.

Kommer dom kontakta min arbetsgivare?

du släpper allt genom att bränna kuverten i öppna spisen och när de knackar på dörren spottar du de i ansiktet. om du är inneboende eller bor hemma kan de inte göra ett skit.

jo, dom kan kan be polisen söka dig för delgivning.
kul om man har jobb eller bor hemma...

Det finns ingen anledning att bränna kuverten och larva sig och försvåra processen.

Det normala är att du får delgivningsbrev på var och en av skulderna, dessa skriver du på och skickar in. Därefter kommer utslag på varje skuld efter ett par veckor. Sen kommer det intressanta, vilka bolag som ens väljer att begära utmätning, det är verkligen inte säkert att alla gör det. Inkassobolagen verkar ofta till exempel bara skicka ett ärende i taget ända till utmätning.

Efter ett tag får du ett papper om inkomster och utgifter. Det fyller du i och skickar in. Finns det utrymme får du löneutmätning, om inte händer normalt inte så mycket alls om du inte har uppenbara värdesaker dom kan vara intresserade av. Främst bil och hus.

tack för era svar!

Tänkte på en sak, jag har tex en skuld på 16000 till onea som gått till KFM. Nu har jag fått påminnelsen om delgivningen och jag ska skriva under den. Men denna skuld hinner jag betala innan jag får något utslag. Eventuellt hinner jag betala nästa skuld också.

Kommer denna plan fungera, att jag betalar av de skulder som går till kfm och inget annat. Visst dt blir en hel del onödiga kostnader men det är en väg ut ur denna misär för mig.

Jag har mailat alla olika aktörer och bett dom spärra mig för nya lån, så glad!! Äntligen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp