Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver kraft!

Har en realistisk och bra plan att klara mig ur denna härva på sikt. Max ett år kvarstår av det värsta dvs av avbetalningsplaner med höga räntor. De närmaste tre månaderna är de tuffaste, det går åt mer matpengar när man är ledig etc och jag har någon enstaka ärende hos KFM som jag måste lyckas prioritera. Jag vet bara inte hur jag ska få redan trötta fordringsägare att "hjälpa" mig att klara detta. Behöver tips, pepp, kraft, vad som. Jag måste klara detta. Det finns inget annat alternativ. Jag behöver flytta inom ett år eller två så att släppa till KFM är inget alternativ.

När man är i en trängd situation är min erfarenhet att man blir väldigt kreativ och kommer på saker av ren nöd så jag är övertygad att du kommer att klara det! Jag blir själv förvånad ibland över min uppfinningsrikedom när det gäller!

Om du "bara" har ett år kvar tills det vänder för dig så är det att gratulera!

Kämpa på så kommer det att gå fint!

Tack! Ja, eller ett år kvar av det värsta. Men guldläge jämfört med idag. Är bara för trängd nu, så mycket på jobbet just nu, det är press från alla håll... Vissa dagar bryter jag ihop fullständigt.

Tack! Ja, eller ett år kvar av det värsta. Men guldläge jämfört med idag. Är bara för trängd nu, så mycket på jobbet just nu, det är press från alla håll... Vissa dagar bryter jag ihop fullständigt.
Vet verkligen hur det är och hur det känns!! :(
Hela förra året fram till september var det så för mig också!! Har ångest är jag tittar tillbaka! Men jag har nog mer än 1 år kvar tills jag kan pusta ut.

Ett tips jag har är att om du inte får det du önskar ha hjälp med när du ringer en viss fordringsägare är att skriva upp namnet på den personen. Ring igen nästa dag eller inom ett par dagar och prova med en annan person. Svarar samma så är det bara att lägga på. Tro eller ej men det har hjälpt mig flera gånger (tyvärr)!! Stor skillnad! En gång sa en på Gothia blankt nej till allt, nästa dag fick jag förfallodatumet flyttat med 15 dagar och inga pekpinnar!!!

Hade jag inte familj så hade jag kunnat leva på nudlar och använt matpengarna till skulder.

Vad är det absolut mest akuta för dig just nu?

Samma här, hade lätt kunna leva på nudlar.
Just nu är det några lån som står inför inkasso och jag måste prioritera de, men då får det andra lida. Saknar ca 4000 kr.

En del löpande räkningar kan man ringa och be om att flytta fram förfallodatum, t ex tel, barnomsorg m m.

Om du gör det så kanske det blir lite utrymme (jag vet att nästa månad blir det dubbelt) men ibland går det.

Om det gäller att överleva en dag i taget så kan detta var en lösning! Betalningsfrimånad hos en del Inkasso går också att få!

Har redan fått anstånd och fria månader så många gånger :( har nog förbrukat mina chanser... Får lönehöjning retroaktivt i juni och semesterersättning i juli, skulle behöva de nu men det är bara att gilla läget. Jag vill inte ta upp diskussion om förskott på lönen med min chef. Det skulle skada vår arbetsrelation väldigt mycket...

men om den retroaktiva lönen och semesterersättningen skulle kunna täcka upp de 4000 kr som fattas så är jag helt övertygad om att du kommer att kunna hålla dig flytande tills juli! Se om du kan förhindra att något av lånen går till Inkasso! är helt säker på att om du säger att du ska få extra pengar i juni och juli att de kommer att vara villiga att hjälpa dig!!!!

Det är inte kört!
Och skulle det värsta inträffa och lånen går till Inkasso så kan du betala av allt du kan i juni och juli. Kanske t o m bättre att låta det gå till Inkasso och upprätta avbetalningsplaner så får du lite luft i ekonomin nu även om det är tajt!!

Problemet är bara att man får en anmärkning då gällande missbrukad kredit... Kommer ligga back lite varje månad tills juli. Våra lönehöjningar och semestersättningar blir 10 000 kr efter skatt vilket är exakt det jag behöver men nu.

aaaa ok är det såna lån som ger anmärkning... ja men då är det värt att göra ALLT för att inte få anmärkning om missbrukad kredit! Det fick jag för en skit summa på Ikea kortet på 3000 kr som jag ska dras med i 3 år och det är inte kul! Det står "missköt kredit" på min uc men jag vet inte vad det är för skillnad mot missbrukad kredit, det kanske är samma!

Kämpa och böna och be allt du kan! I det läget skulle jag välja bort andra räkningarna för att inte få anmärkning!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp