• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver låna 25K

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Nej, inte längre. Nya regler från hösten 2022. Hela skulden måste betalas inom ett år.
Inom ett år? Så det går att göra en avbetalningsplan ändå?
Eller börja jämka om det går så du får tillfällig högre lön efterskatt
Fick du erbjudande från Banky gissar jag lol.
I det värsta fall och om det inte går alls så sök Loanstep. De tar creditsafe.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria76

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
13 Oktober 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Inom ett år? Så det går att göra en avbetalningsplan ändå?
Eller börja jämka om det går så du får tillfällig högre lön efterskatt
Fick du erbjudande från Banky gissar jag lol.
I det värsta fall och om det inte går alls så sök Loanstep. De tar creditsafe.
Man kan göra avbetalningsplan hos FK och då måste hela senaste skulden inklusive skulden som man har sedan tidigare vara betald inom ett år. Så det är inget alternativ för mig, för då innebär det att jag måste betala 5-6000 kr varje månad i 12 månader pga tidigare skuld hos FK.
 

Maria76

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
13 Oktober 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Man kan göra avbetalningsplan hos FK och då måste hela senaste skulden inklusive skulden som man har sedan tidigare vara betald inom ett år. Så det är inget alternativ för mig, för då innebär det att jag måste betala 5-6000 kr varje månad i 12 månader pga tidigare skuld hos FK.
Nej
Inom ett år? Så det går att göra en avbetalningsplan ändå?
Eller börja jämka om det går så du får tillfällig högre lön efterskatt
Fick du erbjudande från Banky gissar jag lol.
I det värsta fall och om det inte går alls så sök Loanstep. De tar creditsafe.
nej inte Banky, jag fått erbjudande från Trygg kredit, ränta på 28%:(( tack för tipset om loanstep
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Inom ett år? Så det går att göra en avbetalningsplan ändå?
Eller börja jämka om det går så du får tillfällig högre lön efterskatt
Fick du erbjudande från Banky gissar jag lol.
I det värsta fall och om det inte går alls så sök Loanstep. De tar creditsafe.
Loanstep är ju ännu värre.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 260
Mottagna reaktioner
943
Poäng
817
Man kan göra avbetalningsplan hos FK och då måste hela senaste skulden inklusive skulden som man har sedan tidigare vara betald inm ett år. Så det är inget alternativ för mig, för då innebär det att jag måste betala 5-6000 kr varje månad i 12 månader pga tidigare skuld hos FK.
Får ja fråga hur du fått den skulden till dem?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ännu värre att få en betalningsanmärkning när fk skickar direkt skulden till kfm. Har skrivit i det värsta fall tar hon Loanstep dvs när alla dörrar är stängda.
Då menar jag sämre än erbjudande hon har fått hos Lendo. Loanstep har höga avgifter och månadskostnad vilket kan resultera att hon då inte kan betala den skulden och hamnar kfm. Sen är de också väldig svåra att bevilja lån på 25k direkt.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Då menar jag sämre än erbjudande hon har fått hos Lendo. Loanstep har höga avgifter och månadskostnad vilket kan resultera att hon då inte kan betala den skulden och hamnar kfm. Sen är de också väldig svåra att bevilja lån på 25k direkt.
Har inte sett Lendos erbjudande innan mitt förslag. Månadskostnaden 25k blir ca 1300kr. Vet inte om trygghetskredits månadskostnad som syns på UC och försämras hennes kreditvärdighet.
Loanstep kan bevilja 25k till de som har medel creditsafe.

Till @Maria76 du får göra din kalkyl , vet inte exakt räntan nu hos Loanstep och som sagt, i det värsta fall
 

Maria76

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
13 Oktober 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Då menar jag sämre än erbjudande hon har fått hos Lendo. Loanstep har höga avgifter och månadskostnad vilket kan resultera att hon då inte kan betala den skulden och hamnar kfm. Sen är de också väldig svåra att bevilja lån på 25k direkt
Har inte sett Lendos erbjudande innan mitt förslag. Månadskostnaden 25k blir ca 1300kr. Vet inte om trygghetskredits månadskostnad som syns på UC och försämras hennes kreditvärdighet.
Loanstep kan bevilja 25k till de som har medel creditsafe.

Till @Maria76 du får göra din kalkyl , vet inte exakt räntan nu hos Loanstep och som sagt, i det värsta
Har inte sett Lendos erbjudande innan mitt förslag. Månadskostnaden 25k blir ca 1300kr. Vet inte om trygghetskredits månadskostnad som syns på UC och försämras hennes kreditvärdighet.
Loanstep kan bevilja 25k till de som har medel creditsafe.

Till @Maria76 du får göra din kalkyl , vet inte exakt räntan nu hos Loanstep och som sagt, i det värsta fall
Tack! Tror du att jag kan få ett kreditkort med gräns på 25K eller är det meningslöst att ansöka om kreditkort pga för hög blancolån?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
TUi är DNB bank. Jag antar att om jag inte fått beviljat något lån hos DNB via Lendo, då är det meningslös att söka TUi card, är det rätt?
Jag har en tidigare skuld hos FK och om man vill göra avbetalningsplan då måste hela skulden vara betald inom ett år, inklusive den gamla skulden. Helt sjukt. Så lån eller kreditkort är den enda lösningen just nu.
Aha, ja så kanske det är. Helt sjukt är det väl inte, möjligen lite hårt, men tycker inte det är helt galet ändå att fk är hård med att få tillbaka felaktigt utbetalda bidrag och att dom inte står tillbaka pga att man prioriterar att betala annat.
Ngn bekant kanske kan låna dig en slant?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp