• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 870
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Tänkte också fråga är det många här som fått avslag gällande hyran att den är för hög ? Enligt FK är vår hyra 1000 kr för hög men då ingår värme o vatten vi bor i hyresrätt i Stholm.
Sks man bifogs hyreskontrakt vid ansökan för skuldssnering ?
Nej det behövs inte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Jag vet inte om det hjälper att dy upprepar samma mantra i ännu fler trådar.
Ja så kan det bli.
Ja fast som rubriken visar så undrar mam ju och många känner sig nog oroliga för det o mår dåligt psykist av det. Så tycker frågan är rätt relevant som trådstartaen undrar sen flummar ju tråden ut i annar. Men TS fråga är vi nog många som ställer oss och tycker det är en relevant o bra fråga och klart man undrar och många känner nog oro o ångest över det
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Hej!
Jag går i tankar att släppa alla mina skulder , vet att jag troligen inte lär få skuldsanering första året på grund av för nya skulder .

Har nog uppemot 2 miljoner i skulder nu , lön på ca 44-55 i månaden och enligt kf test så är jag kvalificerad för skuldsanering . Men jag vet såklart att det där testet inte ger något exakt svar , i mitt fall lär de då som sagt vara nya skulder som är problemet .

men ponera att man släpper allt och väntar något år , finns det något som gör att man inte ska beviljas skuldsanering ? Man är ju orolig att bli en av dom som aldrig beviljas av någon anledning ,men skuldsanering finns ju av en anledning tänker jag .
men de personer som sitter med flera miljoner i skulder i många år och aldrig får ett ja på ansökan , . vad är egentligen anledning till att dom inte beviljas ? (Förstår att det kan variera mycket men generellt?)
Relevant fråga och något jag också undrar över o känner en oro över
Tycker detta är en viktig aspekt o klart man undrar o många mår dåligt av allt detta med skulder
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 870
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Ja fast som rubriken visar så undrar mam ju och många känner sig nog oroliga för det o mår dåligt psykist av det. Så tycker frågan är rätt relevant som trådstartaen undrar sen flummar ju tråden ut i annar. Men TS fråga är vi nog många som ställer oss och tycker det är en relevant o bra fråga och klart man undrar och många känner nog oro o ångest över det
Nu blev det ett till inlägg i samma stil.
Svaret är samma. Det kan bli löneutmätning resten av livet.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Nu blev det ett till inlägg i samma stil.
Svaret är samma. Det kan bli löneutmätning resten av livet.
Precis o det är det många som då också mår dåligt psykiskt o inte har nån livsgnista o förstår att inte alla får skuldsanering men förstår givetvis TS att man är orolig att behöva vara skuldsatt resten av livet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 870
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Precis o det är det många som då också mår dåligt psykiskt o inte har nån livsgnista o förstår att inte alla får skuldsanering men förstår givetvis TS att man är orolig att behöva vara skuldsatt resten av livet

Jag ger upp.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 859
Mottagna reaktioner
7 227
Poäng
4 807
Precis o det är det många som då också mår dåligt psykiskt o inte har nån livsgnista o förstår att inte alla får skuldsanering men förstår givetvis TS att man är orolig att behöva vara skuldsatt resten av livet
Jag förstår oron. Det @Lasseman menar är att det inte är tillåtet enligt forumets regel nr 4 att korsposta och skriva samma i olika trådar.
Regel nr 4 "Korspostning och dubbelpostning är inte tillåten. Läs beskrivningen av forumsdelen på förstasidan och ställ frågan i rätt forum. Posta bara samma text en gång, dubbletter tas bort."

Om man t ex redan har en egen tråd så är det bäst att posta sina frågor och funderingar i den tråden.
Självklart får man svara på andras inlägg i andra trådar men man får hålla sig till t s frågeställning och inte "ta över" andras trådar.
Med det sagt så förstår jag verkligen att du står inför ett stort beslut och att du är väldigt orolig. Hoppas det ordnar sig (och det tror jag att det kommer göra på ett eller annat sätt).
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 512
Mottagna reaktioner
1 018
Poäng
867
Som tråden nämner tänk om man aldrig får skuldsanering och behöver ha löneutmätning resten av livet man kanske inte fått skulder pga spel o lyxkonsumtion

Hur mycket skulder har du? Varför tror du att du aldrig skulle kunna få skuldsanering?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Får man vara med i denna tråd ? Kommer få släppa allt o har ett möte bokat på måndag med budget o skuldrådgivare och mår inte bra. Har tagit i detta o går hos psykolog men bara gjort ett kort tag men känner ånger oro rädsla. Och rädd för vad som ska hända med jobbet. Och vad de sks tycka. Dottern hemma vill ha en stark o glad mamma men svårt vissa dagar när ångesten kommer krypande. Detta med löneutmätning känns läskigt o vet inte om jag kommer få skuldsanering men ska söka. Men tänker på framtiden. Denna tråd känns så bra känner igen mig i mycket. Får man va med ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp