Belåna huset

Har ett hus värt ca 3miljoner utan lån men 0kr i inkomst, behöver låna 100000kr, hur gör jag? Tips mottages gärna
Mvh

Har du en så trygg säkerhet, som ett hus med högt värde, bör det inte vara något problem att låna upp 100 kkr.
Om nu inte din UC inte är katastrof…

Tips:
- Ta muntlig kontakt med din bank/flera banker och hör vad de kan erbjuda. Var noga med att de inte tar UC förrän du vill gå vidare.
- Gör en ansökan via låneförmedlare och uppge att du har en säkerhet.
- Sen finns några specialare, t ex om du är pensionär: https://hypotekspension.se

UC är inga problem, är ej pensionär, dom är rätt griniga när Det gäller inkomsten som ställer till det.

Jag tror inte att det går utan taxerad inkomst. Om det nu inte är ngn särskild anledning till att inkomsten är = kr just nu, som banken ev kan ta hänsyn till. Men tveksamt.

Det är så jag tänker också, men därför jag frågar.
Behöver ej vara bolån, kan vara smslån el dylikt.

Det är så jag tänker också, men därför jag frågar.
Behöver ej vara bolån, kan vara smslån el dylikt.
Det går inte att låna utan taxerad inkomst, inte 100 000 kr. Förut kunde man låna max 1000 kr utan taxerad inkomst och reglerna har skärpts till ännu mer.
Men om du t ex har jobbat utomlands och därför inte taxerat i Sverige men har jobb nu och kan visa tre senaste lönespecar så kanske att det kan gå.
Men inte annars. Taxerad inkomst är a och o för att få lån. Även de värsta långivarna kräver att man har taxerad inkomst.

Nja, mot tillgångar har jag lånat mycket pengar i mitt liv utan inkomst.
Ok, kan du berätta mer? Hade du 0 kr i taxerad inkomst men fick låna pengar mot tillgångar? Vilken bank?
Bara för att höja bolånet kräver bankerna idag att man har inkomst.

Ok, kan du berätta mer? Hade du 0 kr i taxerad inkomst men fick låna pengar mot tillgångar? Vilken bank?
Bara för att höja bolånet kräver bankerna idag att man har inkomst.
Belåna sina värdepapper på en nischbank?

Saknar du inkomst så ska dom inte bevilja lån oavsett säkerhet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp