• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Berätta för anhöriga, hur gick det?

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Hej Angela,

Hur har det gått för dig? Har du pratat med din mamma om boende, såg i en annan tråd att du letar boende nämligen.. :/

Hej omtänksamma du,

Det har inte gått något vidare tyvärr.

Först fegade jag ur och beslöt mig för att skjuta på det en vecka. Sedan pratade vi i telefon och hon nämnde då att en väninna till henne hade fått inneboende i form av en yngre släkting. Jag sa att det kan väl vara trevligt med sällskapet, jag har tänkt på att jag och min katt kunde komma och bo med dig. Det var inte någonting hon var intresserad av, sa att hon var van att vara mycket ensam och att det kunde bli oroligt.

Så nu känns det tusen resor värre att lägga korten på bordet:( Jag är hos henne väldigt mycket som det är och sover ofta över ( ffa nu under Corona då jag undvikit att träffa andra för att kunna träffa henne ) så hade föreställt mig att i vart fall sällskapsbiten skulle vara en positiv sak för henne, även om bakgrunden till flytten inte är positiv.

Jag har en möjlighet på gång via blocket så om det går i hamn så ska jag berätta att jag flyttar och hela bakgrunden till varför. Om det inte går vägen får jag istället berätta bakgrunden OCH samtidigt be att få bo hos henne trots att hon nu uttryckt att hon inte gillat det. Ångesten är inte mindre direkt..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Hej omtänksamma du,

Det har inte gått något vidare tyvärr.

Först fegade jag ur och beslöt mig för att skjuta på det en vecka. Sedan pratade vi i telefon och hon nämnde då att en väninna till henne hade fått inneboende i form av en yngre släkting. Jag sa att det kan väl vara trevligt med sällskapet, jag har tänkt på att jag och min katt kunde komma och bo med dig. Det var inte någonting hon var intresserad av, sa att hon var van att vara mycket ensam och att det kunde bli oroligt.

Så nu känns det tusen resor värre att lägga korten på bordet:( Jag är hos henne väldigt mycket som det är och sover ofta över ( ffa nu under Corona då jag undvikit att träffa andra för att kunna träffa henne ) så hade föreställt mig att i vart fall sällskapsbiten skulle vara en positiv sak för henne, även om bakgrunden till flytten inte är positiv.

Jag har en möjlighet på gång via blocket så om det går i hamn så ska jag berätta att jag flyttar och hela bakgrunden till varför. Om det inte går vägen får jag istället berätta bakgrunden OCH samtidigt be att få bo hos henne trots att hon nu uttryckt att hon inte gillat det. Ångesten är inte mindre direkt..
Trist att höra :( men tror du inte att hon sa så för att hon inte vet om att det är aktuellt? Hon kanske helt enkelt tror att du la fram förslaget för att det ska hjälpa henne i sin ensamhet?

Jag hoppas verkligen det löser sig för dig <3
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Trist att höra :( men tror du inte att hon sa så för att hon inte vet om att det är aktuellt? Hon kanske helt enkelt tror att du la fram förslaget för att det ska hjälpa henne i sin ensamhet?

Jag hoppas verkligen det löser sig för dig <3

Tack snälla du!

Jag vet i tusan. Kan iofs inte föreställa mig att hon sagt nej om alternativet är att jag hamnar på gatan men det känns än mer motigt att fråga nu när det visat sig att hennes spontana reaktion inte var den jag föreställt mig.

Jag har alltid haft en ohälsosam rädsla för att göra folk besvikna men vad gäller det har jag ju inget val här. Men att därtill påtvinga henne en inneboende känns...jag finner inte riktigt orden för hur det känns.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp