• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Berätta för anhöriga

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
69
Poäng
197
Och ytterligare en sak som kan vara bra att veta men säkert inte händer.
Alla säger att ingen kommer svika dig

Behöver inte stämma för jag vet sen mina bekymmer kom fram
Jag har förlorat några vänner som vände mig ryggen efter jag berättade. Ingen i familjen har tagit avstånd. Men jag tänker på det gamla talesättet, ”i nöden prövas vännen”. Och de som inte längre vill ha kontakt med mig var just inga vänner. De lägger jag ingen energi på längre. Jag fokuserar på de som finns kvar.
 

Fågeln utan vingar

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
26 December 2021
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Tycker du gör super med att berätta! Det är modigt av dig och något jag skulle vilja göra men inte har vågat... kanske berättar i framtiden då jag löst allt....

Önskar dig lycka till och håller tummarna att dem tar det bra!
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 750
Mottagna reaktioner
1 747
Poäng
1 177
Stort tack för dom fina orden <3 jag kommer berätta på måndag när dom är hemma igen , håller tummarna att det går bra ! Antingen så be dom mig dra åt helvete eller så får jag fortfarande träffa dom ! Hoppas på det sista ! Jag vet dom kommer bli sjukt besvikna , men jag orkar inte ljuga mer eller hålla en mask uppe ! Så sjukt jobbigt verkligen ! Jag skämdes jättemycket i början , kände mig nästan som en kriminell ! Speciellt när delgivnings mannen kom väldigt ofta :) nej det ska bli rätt skönt att få ut det , men kommer bli jobbigt ! Tack igen för dom fina orden <3
Du hade kunnat skriva på föreläggandet när det kom brevledes, då hade ingen behövt delge dig fysiskt.
 
Senast ändrad:

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 750
Mottagna reaktioner
1 747
Poäng
1 177
Absolut och jag klaga inte på att dom sökte upp mig heller :) dom flesta försöker dra ut på det !
Tänkte mest på att du beskrev en känsla speciellt kopplad till att du blev uppsökt ofta...
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Tänkte mest på att du beskrev en känsla speciellt kopplad till att du blev uppsökt ofta...
Jo men som sagt att det blir nog att väldigt många iallafall inte skriver på ! Och det är min upplevelser iallafall
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
92
Poäng
267
Jag har förlorat några vänner som vände mig ryggen efter jag berättade. Ingen i familjen har tagit avstånd. Men jag tänker på det gamla talesättet, ”i nöden prövas vännen”. Och de som inte längre vill ha kontakt med mig var just inga vänner. De lägger jag ingen energi på längre. Jag fokuserar på de som finns kvar.

I mitt fall gäller riktig familj
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag har förlorat några vänner som vände mig ryggen efter jag berättade. Ingen i familjen har tagit avstånd. Men jag tänker på det gamla talesättet, ”i nöden prövas vännen”. Och de som inte längre vill ha kontakt med mig var just inga vänner. De lägger jag ingen energi på längre. Jag fokuserar på de som finns kvar.
Du ska vara glad du inte ha dom kvar , inga riktiga vänner det där
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp