• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Berätta för anhöriga

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Har inget spelberoende , har aldrig spelat ens !
Jag syfta ej på att dU spelare så du vet det kompis. Prata bara allmänt ur min egna sitoition typ. Vet ej hur du blivit skuldsatt men menar för att ej hamna där
Igrn när någon hjälper kan de va bra att familjen kollar så man ej gör samma igen? Hoppas du förstår hur jag mena?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag syfta ej på att dU spelare så du vet det kompis. Prata bara allmänt ur min egna sitoition typ. Vet ej hur du blivit skuldsatt men menar för att ej hamna där
Igrn när någon hjälper kan de va bra att familjen kollar så man ej gör samma igen? Hoppas du förstår hur jag mena?
Tack :) syftade inte på dig , syftade på trollet :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag kan förstå lite vad @Ano1 menar men hen framför det på ett väldigt osmidigt sätt.
Min fd sambo hade ett spelmissbruk och hans föräldrar gick in och betalade av alla hans skulder utan motkrav vilket ledde till att han efter några månader lånade upp och spelade bort stora summor igen.
Jag hoppas att du förstår vad jag menar @johanc84
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag kan förstå lite vad @Ano1 menar men hen framför det på ett väldigt osmidigt sätt.
Min fd sambo hade ett spelmissbruk och hans föräldrar gick in och betalade av alla hans skulder utan motkrav vilket ledde till att han efter några månader lånade upp och spelade bort stora summor igen.
Jag hoppas att du förstår vad jag menar @johanc84
Aboslut det förstår jag :) har dock inget spelmissbruk eller så :) gamla synder när jag handlade för mycket :)
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Vi måste vara ödmjuka inför att oavsett problematik med skulder så ligger det ett destruktivt liv, val och ibland även missbruk såsom droger, spel, eller shopping, än vad det nu kan vara bakom det hela. Om vi tittar på hur skuldsatta vi är i Sverige idag och ja, hela världen så är det väldigt lätt att låna pengar. Tyvärr!

Ja, visst man som människa gör sjukt osunda val och sätter sig i skiten. MEN! Jag blir så jävla arg på flera av er i tråden som bara hoppar på den som startat tråden.
Vi som medmänniskor har jävla INGEN aning vad människan framför har varit med om , är i , eller hur hen livet sitt liv , med sina utmaningar och förutsättningar.

Jag hejjar på dig @johanc84 . Du är modig som väljer att berätta för dina föräldrar och det är precis rätt väg att gå. Korten på bordet. Och fortsätt rakt framåt ,du är på god väg! <3
Allt mänskligt tåls att berättas och jag gjorde precis som du. Tog med pärmen med alla banklånsavtal och bara varsegod, så här ser det ut! Och mina föräldrar är oerhört stolta över mig som tagit tag i mina skulder och jag kämpar vidare ett steg i taget på min väg för en stabil ekonomi.

<3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp