Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestred, Betalat men ändå tingsrätt

Hej!

Bestred ett ärende till KFM (för att tjäna tid) betalar 9 dagar senare hela skulden (23/2) - får brev idag (daterat 26/2) att ärendet är lämnat till TR

Jag misstänker att min betalning o brev gått om varandra - min fråga är om inkassobolager nu självmant bör återkalla ärendet? Hela skulden är ju betald

Dom bör det ja, om det inte kvarstår någon avgift eller så

Men om ett ärende är överlämnat till TR kan det ta upp till ett år innan man hamnar där, betyder det då att man kan skjuta upp en betalning så länge innan man får anmärkning?
För betalar man ärendet innan TR-Förhandlingen händer väl inget?

Hej!

Bestred ett ärende till KFM (för att tjäna tid) betalar 9 dagar senare hela skulden (23/2) - får brev idag (daterat 26/2) att ärendet är lämnat till TR

Jag misstänker att min betalning o brev gått om varandra - min fråga är om inkassobolager nu självmant bör återkalla ärendet? Hela skulden är ju betald
Det har hänt mej också att betalning och Tingsrättsbrev gått om varandra. Jag meddelade TR och sökande att jag betalt och efter ett tag fick jag brev från TR att målet var avskrivet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp