Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrida krav KFM

Har tidigare, för några år sedan, bestridit KFM-krav via e-post. Var aldrig några problem.
Fick hem ett betalningsföreläggande för ett par veckor sen, skickade in delgivningskvitto och har betalat skulden. Vill dock bestrida kravet hos KFM också för säkerhets skull, och tänkte göra det via mail som jag gjort tidigare.

På delgivningskvittot skrev jag datumet 5/10. Skickade mail den 12/10 att jag bestred kravet. Fick bekräftelse att mailet ankommit KFM, men har sen inte hört något mer. Skickade igår 13/10 ett till bestridande via deras webbformulär, fick bekräftelsemail även på detta. MEN nu känner jag mig helt svettig för att ingen svarat och godkänt mitt bestridande. Förklaringstiden är 10 dagar.
Är det inte längre ok med bestridande via mail/webbformulär? Måste det vara brevledes? Någon som vet?

Lugn mannen, har du mailat den 12/10 är det datumet som gäller. Bestridande ska skickas in inom 10 dagar, du behöver inte få någon bekräftelse eller svar inom 10 dagar.

Behåll bekräftelsemailet du fått. Dom går efter datumet mailet kom in så det ska vara lugnt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp