Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestridan kronofogden

Hej ,
Jag har en skuld till Billecta .
Fått delgivning från kronfogofen och skrivit under detta .
Men när jag loggar in på billecta är skulden cirka 21 000:- . Men i uppgifterna från kronofogden så är de cirka 3000 kr mer .
Så när jag skrivit på så skickade jag in en bestridan på ärendet till kronfogenfen . Förklarade att totalt summa inklusive allt är 3000 mer än hos billecta .

idag fick jag ett brev från kronofogden att billecta invänt mot ansökan och lämnat över för fortsatt handläggning av domstol ,

vad händer du?
Har nån koll på detta ?

Hej ,
Men när jag loggar in på billecta är skulden cirka 21 000:- . Men i uppgifterna från kronofogden så är de cirka 3000 kr mer .
Så när jag skrivit på så skickade jag in en bestridan på ärendet till kronfogenfen . Förklarade att totalt summa inklusive allt är 3000 mer än hos billecta .

idag fick jag ett brev från kronofogden att billecta invänt mot ansökan och lämnat över för fortsatt handläggning av domstol ,

vad händer du?
Har nån koll på detta ?
Domstolen kollar om det stämmer och vem vinna , om billecta vinna så måste du betala domstolen kostnader med

Domstolen kollar om det stämmer och vem vinna , om billecta vinna så måste du betala domstolen kostnader med
I och med att det är ett förenklat tvistemål hos tingsrätt och under ett halft basbelopp så stämmer väll inte det?

"För en tvist som rör ett krav under 26 250 kronor (ett halvt prisbasbelopp år 2023), är ansökningsavgiften 900 kronor. Dessa mål kallas för förenklade tvistemål eller småmål.

Sen finns det något som heter rättskydd i hemförsäkringen som oftast täcker merparten av ev kostnader som privatperson.

Hej ,

vad händer du?
Har nån koll på detta ?
Skriftväxling mellan dig och domstolen och sökande och domstolen någon eller ett par vändor, sen meddelar domstolen dom.
Klokt att bestrida när saker faktiskt inte stämmer

Hade du inte kunnat ringa Billecta och fråga varför beloppen diffar?

Hade du inte kunnat ringa Billecta och fråga varför beloppen diffar?
Gjorde de . Men de ville inte svara på de . De sa att jag skulle betala 21 000 för att de skulle dra tillbaka ärendet . Så jag fråga varför de skickat en högre summa till KF . De hade de inget svar på . Så jag ansåg att jag inte hade något annat alternativ än att bestrida .

Låter som att du gjorde ett klokt val.

Gjorde de . Men de ville inte svara på de . De sa att jag skulle betala 21 000 för att de skulle dra tillbaka ärendet . Så jag fråga varför de skickat en högre summa till KF . De hade de inget svar på . Så jag ansåg att jag inte hade något annat alternativ än att bestrida .
Då gjorde du nog rätt

Nån som vet hur lång tid detta tar ? Är de lång väntetid för likande ärenden i domstolen ?

Nån som vet hur lång tid detta tar ? Är de lång väntetid för likande ärenden i domstolen ?
Räkna med allra minst någon månad. Det beror på belastning i stort men det är mycket annat som prioriteras högre

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp