Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestridande betalningsföreläggande

Hej!
har ett betalningsföreläggande hos kronofogden där jag sista dagen under jag inte kommer kunna betala men jag bestrider ärendet och hävdar betalning är på gång. Bestridande ärende har skapats men vad händer nu så tidsmässigt vad kan jag räkna med kommer hända och kan jag hålla mig borta från anmärkning några veckor till?

När man bestrider ett föreläggande så läggs ärendet på is max 30 dagar. Under tiden ska den du har skuld till bestämma sig om de ska skicka till TR. Om du har skrivit att betalning är på gång så kommer den du har skuld till att höra av sig och be dig skicka underlag som visar att du har betalat. Det kan ta en vecka eller fler men som sagt max 30 dagar, efter 30 dagar avslutas ärendet hos kfm (om inte motparten hör av sig till dem).

Så om jag väntar ut de så kan jag betala vid nästa löning om mindre än 30 dagar och klara mig undan anmärkning?

Så om jag väntar ut de så kan jag betala vid nästa löning om mindre än 30 dagar och klara mig undan anmärkning?
Skriv inte på pappret bara så kommer det tar mer än 30 dagar innan någon kommer hem till dig och du kan betala innan så är det lungt

Sorry såg inte att du redan bestridit men det är lungt du kommer att kunna betala med nästa lön utan problem då

Nu har kfm skickat de till domstol vad händer nu? Jag betalar på onsdag

Behöver råd här nu
Ett inkassobolag har skickat ett ärende på 5000 till kronofogden som de nu beslutat att skicka till tingsrätten, likaså ett annat ärende på 19000 som skickas till tingsrätten på torsdag. Om jag betalar in de 5000 imorgon läggs ärendet hos tingsrätten ner då eller vad handlar de om för tid? Inte så man är sugen på gå till domstol, likaså de på 19000, om jag drar tillbaka mitt bestridande av betalningsföreläggande imorgon kommer då de bli utslag?
Hur går de till?

Behöver råd här nu
Ett inkassobolag har skickat ett ärende på 5000 till kronofogden som de nu beslutat att skicka till tingsrätten, likaså ett annat ärende på 19000 som skickas till tingsrätten på torsdag. Om jag betalar in de 5000 imorgon läggs ärendet hos tingsrätten ner då eller vad handlar de om för tid? Inte så man är sugen på gå till domstol, likaså de på 19000, om jag drar tillbaka mitt bestridande av betalningsföreläggande imorgon kommer då de bli utslag?
Hur går de till?

Skickas det inte till tingsrätten så fort sökande begärt det när dom tillfrågats om ditt bestridande?

Hur rutiner ser ur vid återkallade bestridande vet jag inte, det sker knappt

Jag bestred de i slutet av juli, igår kom beslutet att de skickats till tingsrätten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp