• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betala av kronofogden

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Hej, jag kommer förhoppningsvis betala av min skuld till kronofogden på 350.000:-, nästa månad! Kommer bli förbannat skönt, suttit där i 2 år. Sambon min uteslutar skuldsanering och vill hjälpa mig att lösa in skulden. Genererar mer pengar om vi blir av med kronofogden!

Nu min stora fråga!

Hur länge kommer betalningsanmärkningar synas?
Va jag förstod så är dom borta på 3år? Gäller det från datumet skulden reggades eller när den blev betald?

Och hur länge sitter FF kvar? 12mån va?

Jag har 74% i UC Score nu och 34 betalningsanmärkningar.
Om jag inte gör ett skit på 3 år, (inga lån ansökningar osv) hur kommer mitt UC Score se ut då tror ni om 3år?

Kommer jag kunna ta lån om 3 år då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Från när utslaget kom, inte från när de betalades. Anmärkningarna sitter kvar i tre år från det datumet. I två år kommer det synas att du haft skuld hos KF (historiskt skuldsaldo).
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Hej, jag kommer förhoppningsvis betala av min skuld till kronofogden på 350.000:-, nästa månad! Kommer bli förbannat skönt, suttit där i 2 år. Sambon min uteslutar skuldsanering och vill hjälpa mig att lösa in skulden. Genererar mer pengar om vi blir av med kronofogden!

Nu min stora fråga!

Hur länge kommer betalningsanmärkningar synas?
Va jag förstod så är dom borta på 3år? Gäller det från datumet skulden reggades eller när den blev betald?

Och hur länge sitter FF kvar? 12mån va?

Jag har 74% i UC Score nu och 34 betalningsanmärkningar.
Om jag inte gör ett skit på 3 år, (inga lån ansökningar osv) hur kommer mitt UC Score se ut då tror ni om 3år?

Kommer jag kunna ta lån om 3 år då?
Detta är på inget sätt ett svar på din fråga men jag undrar mer var dina ursprungsskulder ligger? När jag skulle kvitta 600.000 hos fogden hörde jag istället av mig till inkassobolagen och kollade ackord. Sparade 300.000 på detta. Ett tips bara.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Detta är på inget sätt ett svar på din fråga men jag undrar mer var dina ursprungsskulder ligger? När jag skulle kvitta 600.000 hos fogden hörde jag istället av mig till inkassobolagen och kollade ackord. Sparade 300.000 på detta. Ett tips bara.
Förstår inte hur du lyckades få ner det så mycket?
Jag har 16st skuldsaldon på 348.900:- nu. Hur kan dom bli mindre om jag betalar till inkasson istället? Hur gjorde du, kan du förklara lite bättre :p

Har Gothia, sileo kapital, Svea ekonomi, aktrum, axfactor mm
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Svårt kan det bli men skriv till alla dina fordringsägare och fråga om de kan erbjuda dig ett ackord om du inbetalar skulden inom kort tid så får de ju betalt mycket snabbare än vänta på din utmätning
Räkna lite själv och kolla hur mycket du har hos alla och ge förslag själv .
Det kan lyckas om du har tur
De ska om ni kommer överens återkalla målet från kfm och avsluta
Jag skulle testa det om du ändå har så mycket pengar som 350000
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Förstår inte hur du lyckades få ner det så mycket?
Jag har 16st skuldsaldon på 348.900:- nu. Hur kan dom bli mindre om jag betalar till inkasson istället? Hur gjorde du, kan du förklara lite bättre :p
Ja alltså det mesta av det som försvann var ju räntor. Räntorna kan man ofta bli av med. Jag hade dessutom haft de flesta skulderna i flera år. Så jag hörde av mig och erbjöd att betala tillbaka typ 90% av kapitalbeloppet mot att dom strök skulden. Det är ju inte till kronofogden du betalar ändå. Det är klart att det är svårare om skulderna är färska men dom tar ju hellre en stor klumpsumma än riskerar att få in 300 spänn i månaden i 30 år. Testa!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Sen skulle jag ju akta mig för att ta nya lån eftersom du nu idag sitter i en tråkig sits
Försök lev på din inkomst och undvik lån
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Ja alltså det mesta av det som försvann var ju räntor. Räntorna kan man ofta bli av med. Jag hade dessutom haft de flesta skulderna i flera år. Så jag hörde av mig och erbjöd att betala tillbaka typ 90% av kapitalbeloppet mot att dom strök skulden. Det är ju inte till kronofogden du betalar ändå. Det är klart att det är svårare om skulderna är färska men dom tar ju hellre en stor klumpsumma än riskerar att få in 300 spänn i månaden i 30 år. Testa!
Tack som fan för tipset. Kommer maila och ringa och pröva! Återkommer om jag lyckas :)
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Grymt!
Vissa kanske kommer med ett moterbjudande men då är ju det bättre än innan. Kör hårt och lycka till!
Helt klart värt ett försök! Har nu mailat alla inkasso bolag. Blir nog svar imorgon, vore grymt om största skulden kunde ge mig bra erbjudande. Jag ska som sagt betala av hela kronofogden förhoppningsvis början av nästa månad. Vore skönt om skulden va nere på ungefär 320-330 då! Såg nu att skulden va uppdaterad, nu är den på 353, suck..

Får tillbaka 6500 på skatten , så dom kommer iaf få in 16000 vid nästa lön
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp