• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betala endast del av faktura för att tjäna tid

Shasha

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
20 Oktober 2021
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Jag upptäckte att vi hade fått två låneskydd i smyg, det ena fr Credway som påstod att vi själva valt det men de backade sen och den andra Bauhauskortet.
Ja, samma upptäckte jag när det gäller Collector, de där jävlarna som nu inte vil betala, det låneskyddet fick jag också i smyg.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Shasha

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
20 Oktober 2021
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Hade varit bortrest 2 veckor och kommer hem idag och hittar 2 brev från Coll (har 2 lån hos Collector), Collectors inkasso. Blir skitförbannad!

Jag fick lägre avgift av Collector efter överenskommelse i mitt en av oktober. I slutet av Oktober fick jag autogiro efter gamla summan, vilket jag tog bort, fick faktura på nya beloppet att betala 30 /11.

Men de sände inkasso på nya beloppet att betala senast idag 25/11 , antagligen för fakturan de inte sände i slutet av oktober, där de sände en med gamla beloppet. Verkar som de tänkte sig att jag skulle betala den gamla höga beloppet i oktober och den nya först från 30/11.

Hade tänkt betala fakturan för 30/11 i slutet av nästa vecka, men när de nu var så blixtsnabba att sända till inkasso , trots att jag aldrig någonsin varit sen med mina lån förr OCH att de lurat på mig det mest värdelösa låneskyddet som finns och som inte vill betala, känner jag bara – FUCK IT! De får ta och slås om smulorna med övriga långivare.

De får sända skiten vidare till kronofogden, precis som de andra får göra.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 864
Poäng
4 477
Hade varit bortrest 2 veckor och kommer hem idag och hittar 2 brev från Coll (har 2 lån hos Collector), Collectors inkasso. Blir skitförbannad!

Jag fick lägre avgift av Collector efter överenskommelse i mitt en av oktober. I slutet av Oktober fick jag autogiro efter gamla summan, vilket jag tog bort, fick faktura på nya beloppet att betala 30 /11.

Men de sände inkasso på nya beloppet att betala senast idag 25/11 , antagligen för fakturan de inte sände i slutet av oktober, där de sände en med gamla beloppet. Verkar som de tänkte sig att jag skulle betala den gamla höga beloppet i oktober och den nya först från 30/11.

Hade tänkt betala fakturan för 30/11 i slutet av nästa vecka, men när de nu var så blixtsnabba att sända till inkasso , trots att jag aldrig någonsin varit sen med mina lån förr OCH att de lurat på mig det mest värdelösa låneskyddet som finns och som inte vill betala, känner jag bara – FUCK IT! De får ta och slås om smulorna med övriga långivare.

De får sända skiten vidare till kronofogden, precis som de andra får göra.
Sånt får verkligen bägaren att rinna över, man kämpar och ringer och avtalar och sen blir det fel ändå!
 

Shasha

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
20 Oktober 2021
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Sånt får verkligen bägaren att rinna över, man kämpar och ringer och avtalar och sen blir det fel ändå!
Ja, det var precis så jag kände. Ska skriva till dem imorgon, när jag inte är lika förbannad och bara säga att de kan sända vidare till kronofogden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp