• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Betala kvarskatt, när senast? Skjuta upp?

King123

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
2 Januari 2014
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej undrar en sak , jag har kvarskatt på 100000 kr som skall betalas senast 12 november. Kan man skjuta på de eller kanske betala det senare i december eller hur funkar de ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Hej undrar en sak , jag har kvarskatt på 100000 kr som skall betalas senast 12 november. Kan man skjuta på de eller kanske betala det senare i december eller hur funkar de ?

Man får som regel inte anstånd. Det skickas till kronofogden första helgen i januari oftast.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Hej undrar en sak , jag har kvarskatt på 100000 kr som skall betalas senast 12 november. Kan man skjuta på de eller kanske betala det senare i december eller hur funkar de ?

Ja det är inga problem att betala i december. Det blir mycket högre ränta om du är sen (16 %, vill jag minnas), så det kostar dig typ 1300 kronor att vara en månad efter. När det går över i januari börjar det bli bråttom. Jag har betalat i mitten av januari nån gång och klarat mig från Kronofogden, men det kanske var tur.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Ja det är inga problem att betala i december. Det blir mycket högre ränta om du är sen (16 %, vill jag minnas), så det kostar dig typ 1300 kronor att vara en månad efter. När det går över i januari börjar det bli bråttom. Jag har betalat i mitten av januari nån gång och klarat mig från Kronofogden, men det kanske var tur.

Då hade du tur, kanske systemfel eller så, restförs första lördagen i januari vad jag vet.
Har hänt att folk betalat mellan jul och nyår och skatteverket inte hunnit med att bokföra i tid..
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
kan man få anstånd om man behöver ändra underskottet från tidigare år?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Hej!
Min kompis fick kronofogden pga kvarskatt från skatteverket.
Han har förfallodatum på sig att betala skulden. Han är orolig om han har fått anmärkning? Någon som vet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Hej!
Min kompis fick kronofogden pga kvarskatt från skatteverket.
Han har förfallodatum på sig att betala skulden. Han är orolig om han har fått anmärkning? Någon som vet?

Det är ju uc som bestämmer det men är det skuld 1 och den betalas så sekretrssmarkeras den. Hinner kfm avsluta utredning brukar det bli en anmärkning som blir kvar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp