• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betala ner kreditkort

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Funkar det om man varje månad betalar in sin lön på kreditkorten så att de inte är maxade när de rapporteras till UC (sista varje månad?) och sedan använder kreditkorten för att betala sina fakturor (och då maxa igen). Då borde ju UC bara ha infon att kreditkorten inte är maxade och då får man bättre betyg? Någon som provat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
J

Jan Olov Johansson

Gäst
Poäng: 0
Funkar det om man varje månad betalar in sin lön på kreditkorten så att de inte är maxade när de rapporteras till UC (sista varje månad?) och sedan använder kreditkorten för att betala sina fakturor (och då maxa igen). Då borde ju UC bara ha infon att kreditkorten inte är maxade och då får man bättre betyg? Någon som provat?
Tänkt som dig men tänkte ju på att de flesta räkningar ska vara betalda runt 27 28 onde och vissa den siste det betyder ju att alla räkningar har förfallit då ju ,
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Tänkt som dig men tänkte ju på att de flesta räkningar ska vara betalda runt 27 28 onde och vissa den siste det betyder ju att alla räkningar har förfallit då ju ,

Ja jag vet! Men får man påminnelser är det kanske inte hela världen? Om man betalar in direkt den 1:a.
 
J

Jan Olov Johansson

Gäst
Poäng: 0
Ja jag vet! Men får man påminnelser är det kanske inte hela världen? Om man betalar in direkt den 1:a.
Jag skulle dock inte rekomendera dig att betala hyra/ månadsavgift om du bor i radhus eller lägenhet då du kommer få sämre referenser vid flytt då du varit sen med betalningar flertalet gånger.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det är alltid nyttjad kredit per den sista varje månad som rapporteras in. Vad du har för nyttjad kredit resterande del av månaden spelar ingen som helst roll.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Jag skulle dock inte rekomendera dig att betala hyra/ månadsavgift om du bor i radhus eller lägenhet då du kommer få sämre referenser vid flytt då du varit sen med betalningar flertalet gånger.

Det vet jag! Min sambo betalar boendet så det är inga problem.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Det är alltid nyttjad kredit per den sista varje månad som rapporteras in. Vad du har för nyttjad kredit resterande del av månaden spelar ingen som helst roll.

Tack! Tror faktiskt jag ska testa ett par månader!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp