Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalat av billån när försvinner det från UC?

V.I.P
Poäng: 337
Meddelanden
613
Mottagna reaktioner
135
Poäng
337
Hej,

Jag betalade av billånet i måndags. När kommer det försvinna från UC tror vi?

DNB. Dock är nästan hela lånet bortbetalt. Bör jag betala bort exakt hela för att få en bra UC och bättre låneutrymme?

Alltså betala ner lånet till 0kr, så det tas bort helt, eller kommer det vara rätt bra att man betalat bort typ 100.000 och att det bara ligger kvar 12.000kr.

Eller kommer det påverka negativt? Alltså kommer det göra så stor skillnad att det nollas och raderas, eller kan jag ha kvar ca 12.000 på lånet och betala av det månadsvis?

Vill som sagt få till UC en aning

Det är alltid mer fördelaktigt att betala av lånet helt, så det inte syns på UC då du gör en ny förfrågan.

Det är inte så farligt att ha billån eftersom du har bilen som säkerhet. Samt att det brukar vara ganska låg ränta. Såg någonstans att man räknar med bara halva billånet när man kollar total belåningsgrad.

Det är inte så farligt att ha billån eftersom du har bilen som säkerhet. Samt att det brukar vara ganska låg ränta. Såg någonstans att man räknar med bara halva billånet när man kollar total belåningsgrad.
Det är sant. Om det är halva så försvann iallafall 80.000 av belåningen då. Borde se lite bättre ut iallafall, räntorna är ändå inte alltför låga nu på billån dock, och samtidigt blir ju kalpen bättre som de kollar på? 3000kr/mån mer över, borde ju göra lite skillnad?

När tror ni det försvinner om jag betala bort det i måndags. Alltså när det försvinner/betalas ner på UC?

Det är bara rykten och hörsägen. Hela lånet tas alltid med i beräkningarna.

Det är bara rykten och hörsägen. Hela lånet tas alltid med i beräkningarna.
Ja jag tänkte väl det? Jag menar min kalp blir ju bättre om något? Slippa avbetalning på 3000-4000kr/mån, tillsammans med massa omkostnader för att ha bil.

Det borde ju effekt, även om den är säkerhet så är det mycket omkostnader jag antar bankerna tar med i sin bedömning?

Utan lånet minskar kostnaderna med 5000, vilket jag antar bankerna förväntar sig att man lägger ifall man har ett större billån?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp