• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betalkoll (Collector) inkasso

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Dom äger skulden dock så ska man "deala" gör man det med Coll fortfarande - men kontakten sker via Intrum. Ett jävla meck...
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Varför chansa, men ska hjälpa dig med en sak då. Sist jag hade ett ärende på collector som gick till deras inkasso så tog som en blank UC på mig som gjorde att mitt betyg gick upp från 2% till 18%. , och det vet jag med fakta eftersom jag inte kunde söka ett vettigt lån på 1 år
Det handlar inte om att chansa utan om att prioritera då jag måste släppa vissa grejer till inkasso. Av vad jag läst här så lutar det åt att fortsätta gneta av Collector och släppa något annat.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Någon som kan bekräfta att man kan "missa" tre fakturor och vänta ytterligare 1 månad utan risk för mer än inkassokrav? Alltså den sista maj skulle den 3e fakturan varit betald, om jag betalar i slutet av juni är det grönt?
 

Skriet

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 Maj 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Betalkoll gick i graven 15 maj på conlectors hemsida står vad som gäller med krediter som finns sedan innan. Läste inte vidare då jag hade noll utnyttjat när de stängde
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Någon som kan bekräfta att man kan "missa" tre fakturor och vänta ytterligare 1 månad utan risk för mer än inkassokrav? Alltså den sista maj skulle den 3e fakturan varit betald, om jag betalar i slutet av juni är det grönt?
Frågar igen, och om nån släppt nyligen.

Jag släppte telia nyss och det blir dyrt med räntan men det var bra för att rulla ihop till en snöboll (hoppas den skall kunna börja rulla snart)
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Frågar igen, och om nån släppt nyligen.

Jag släppte telia nyss och det blir dyrt med räntan men det var bra för att rulla ihop till en snöboll (hoppas den skall kunna börja rulla snart)
Hej!
Släppte du ditt Betallkoll? Hur gick det isåfall?
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Hallå,

Har sedan tidigare Collectors tjänst Betalkoll. Har nu missat tre inbetalningar och skulden riskerar att lämnas till inkasso. Någon som vet vilket inkassoföretag dessa använder samt om det reggas en missbrukad kredit om skulden hos Betalkoll hamnar hos inkasso?
Hej!
släppte du ditt Betallkoll till inkasso?
Hur länge dröjde det innan det gick vidare? Och vilket inkassobolag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp