Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsanmärkning northmill inkasso?

Det är väl dock där vi har tur med den nya lagen, oavsett hur länge dom väntar har du tagit ett lån på 1.000 kr kan du som mest bli skyldig att totalt betala tillbaka 2.000 kronor med alla extra kostnader,avgifter,räntor och dylikt...

De får ju mer pengar om de väntar länge... Det är väl därför som inkassobolagen tar UC antar jag.

Är gäldenären förhållandevis ung och/eller välavlönad och inte har enormt skuldsaldo så har man ju goda chanser att få mycket mer pengar om man väntar ett år och låter straffräntan ticka än om man skickar skulden till indrivning direkt.

Jag har haft flera år gamla skulder som har gått till Kronofogden, skulder som jag alltså inte har betalat en krona på under tiden, och ändå är det ingen som har haft bråttom att få betalt.

Ser UC:n mer dyster ut så skickar de nog till Kronofogden snabbare för att försöka hinna få en slant innan vederbörande flyr landet, hoppar ut framför ett tåg eller ansöker om skuldsanering.

Staten utmärker sig för ovanlighetens skull genom att vara snabba här. Saker som restskatt, tv-licens, fordonsskatt och liknande statliga skulder har gått snabbt till Kronofogden.
Ok ok förstår... Kommer du ihåg några som inte skickade så snabbt?

Jävligt konstigt dom inte skickat det på 8 mån? Undrar varför... För dom borde ju vilja ha sina pengar :)
Jag har avbetalningsplan med Avida, har tyvärr inte kunnat följa den vid fler tillfällen. Det som hänt då är att det är väldigt tyst fr deras sida typ 3-4 månader, sen kommer det ett brev om att planen är avbruten och jag måste kontakta dem. Då har jag ringt upp dem och fått en ny plan mot att jag betalat in 1000 kr typ. Har hänt minst 3 ggr att jag inte kunnat betala.
Sist när det hände samma igen då föreslog de själva att efter att jag betalat in 1000 kr så kunde de lägga upp en ny plan på 12 månader istället för 6 och då ska jag betala 500 kr/mån istället för 1000 kr!!

MEN efter varje gång det varit tyst fr dem så har skulden ökat. Svårt att bli av med den, men nu ska jag försöka klara av att pröjsa 500 kr i 12 månader sa att det inte blir ännu dyrare.
Avida har dock aldrig skickat till Kfm som Sileo gjorde vid 2 tillfällen.

Det är väl dock där vi har tur med den nya lagen, oavsett hur länge dom väntar har du tagit ett lån på 1.000 kr kan du som mest bli skyldig att totalt betala tillbaka 2.000 kronor med alla extra kostnader,avgifter,räntor och dylikt...
Har inte funkat för mig, min skuld hos Avida blir betydligt högre när jag inte betalat på typ 3 månader. Men det kanske beror på att skulden gäller lån tagna innan den nya lagen trädde i kraft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp