Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsanmärkning.

Hej.

Jag behöver lite hjälp i detta, orkar inte klura mer själv.

Hur länge sitter en betalningsanmärkning kvar?

Om man har 2st anmärkningar, innebär det att båda "släpper" vid tidpunkten som kronofogden satte sitt utslag för betalningsföreläggande? hur sjutton funkar det?

I mitt fall sattes betalningsföreläggandet 2010-09-16.

Kronofogden sökte efter tillgångar i "registret" 2010-11-18.

Har inga obetalda skulder kvar / och inte dragit på mig någon ny anmärkning.

Tacksam för svar (=

En anmärkning gäller i 3 år. I ditt fall har en utmätning gjorts vilket läggs till som ytterligare en anmärkning. En utmätning raderar i stort sett alla chanser till ett lån. (Förutom snabblån)

> forummarna

Ok! men vad innebär det då? att anmärkningen släpper i september eller november?

Mvh.

> hjultomten

Tack för svar!

Hur säker är du på detta?

Finns det ingen chans att det släpper redan i september? kan du utveckla varför inte i sånt fall.

Mvh.

95% säker på att den försvinner efter 3år från det datum ett försök till utmätning gjordes.

> hjultomten

Ok, skit tänker jag rent spontant, hade hoppats på redan i september.

Konstigt att dom räknar från den sista anmärkningen? borde det inte vara från den första?

Jag skrev ett mail till UC om detta för en tid sedan, där jag beskrev samma situation som nu, fick till svar 3 år från det datum den uppkom, då borde den rimligtvis släppa i september???

Mvh.

Den första anmärkningen försvinner 2013-09-16 och tillgångsundersökningen försvinner 2013-11-18, precis som övriga har svarat.

>krakelspektakel

Ok, så jag kommer fortfarande ha en anmärkning kvar efter 16 september?

Det innebär att jag inte kan ansöka om ett samlingslån förens tidigast i november?

Surt sa räven, här har man trott att allt ska släppa vid första anmärkningens uppkomst,
men tydligen inte. Någon på detta forum som har varit / är i samma situation och vet något annat?

Mvh.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp