Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betalningsanmärkning?

Hej.

Jag har idag 1 betalningsanmärkning som släpper 18 november i år, gjorde för en kort tid sedan en låneansökan hos cash2you och vart beviljad. Idag damp kreditupplysning pappret från creditsafe ner i brevlådan, där står det inga anmärkningar registrerade?

Loggar jag in via min uc så syns det att jag har en anmärkning registrerad (registerforskning via kf)

Hur sjutton hänger detta i hop? hur kan det synas hos en långivare och inte en annan?
kan min anmärkning på nått vis blivit osynlig för lånegivarna men synlig för mig?

Tacksam för svar.

Din förstå anmärkning kan bankerna inte se. Bara om du får en anmärkning till , då se bankerna allt !

Hej.

Jag har idag 1 betalningsanmärkning som släpper 18 november i år, gjorde för en kort tid sedan en låneansökan hos cash2you och vart beviljad. Idag damp kreditupplysning pappret från creditsafe ner i brevlådan, där står det inga anmärkningar registrerade?

Loggar jag in via min uc så syns det att jag har en anmärkning registrerad (registerforskning via kf)

Hur sjutton hänger detta i hop? hur kan det synas hos en långivare och inte en annan?
kan min anmärkning på nått vis blivit osynlig för lånegivarna men synlig för mig?

Tacksam för svar.

Jag tycker det verkar märkligt för det brukar synas i alla upplysningar mig veterligen
Jag har aldrig haft nån där det inte syns
Men lycka för dig ...

Jag håller med om att det är märkligt? uc och creditsafe är 2 olika kreditbolag, borde det inte vara lika hos alla?

Kan det vara som 1508 här på forumet tror, att en anmärkning inte syns för bolagen, utan enbart för mig? har läst någonstans att en anmärkning eventuellt kan försvinna tidigare än 3 år?

Hallo !! Första betalningsanmärkning vilken du får stå i den kreditupplysning men ingen Bank kan det se ! Det är typ din andra Chance ! Det är sant .

Hallo !! Första betalningsanmärkning vilken du får stå i den kreditupplysning men ingen Bank kan det se ! Det är typ din andra Chance ! Det är sant .
Låter som du tänker på sekretessmarkering som bara kan komma ifråga för skulder till staten. En betalningsanmärkning för andra skulder är alltid synliga.

Det vet jag inte. Jag har haft den grej med Radiotjänst.

Om du har ett A-mål (skuld till det allmänna dvs stat, kommun, landsting, rånartjänst osv), dvs att du får ett inbetalningskort direkt från kronofogden istället för en delgivning så får man en betalningsanmärkning direkt. Men den kan "försvinna" (få sekretess) om följande krav uppfylls:
* Du har inte varit hos KFM de senaste två åren
* Du inte kommer till KFM igen inom de två kommande åren.
* Du har betalat hela skulden inkl alla avgifter och räntor innan sista deadline.

1508:
Du har alltså haft en tv-avgift som har gått till KFM, men du har betalat hela summan när du fick kravet och därmed har din anmärkning "försvunnit".

Intressant krakelspektakel men stämmer detta?

Jag har fått reda på av KFM att det gäller alla typer av skulder och mål (A-mål och övriga) att det automatiskt sker en "sekretess" så att det ser ut som man inte har någon betalningsanmärkning men om man får en till inom 3 år så syns båda.

Sedan menar du att man dessutom innan den här sekretessbelagda 3 års perioden 2 år innan inte fick ha anmärkning? Dvs det är 5 år det finns olika krav som ska uppfyllas. Aldrig hört talas om.

Det roliga / absurda i detta är att informationen nästan är hemlig om vad som gäller. Finns inte i klartext någonstans, varken på web eller möjligt att kräva ut skriftligt. Det är interna arbetsmetoder de kan utantill på UC och KFM men gör allt vad de kan för att krångla till det för övriga att förstå så enkla saker som årtal och anmärkning Ja/Nej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp