• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande 100kr

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Om du bestämt dig för att släppa allt så finn ro i det. Släck inte de där bränderna som vi pratat om x flera.
Försök hitta energi och kraft till annat än detta. Jag har bestämt mig då jag inser att det bara är en ond cirkel.
Räntor, mitt fd Rememberlån har förräntat sig från 324000 kr till 350000 på två månader och Lindorff verkar inte ha för avsikt att skicka det till KFM.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 948
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Kan inte bolagen sätta i system att skicka fakturor till gamla adresser?

Jag har ingen aning... men som sagt, Lindorff hänvisar till den adress som var registrerad på mig hos Parkster där min skuld ursprungligen kom från. Jag har aldrig tänkt på att uppdatera min boende info hos dom då jag alltid enkom har fått faktura uppgifter från dom via sms och mail. Aldrig brev !
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 948
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Om du bestämt dig för att släppa allt så finn ro i det. Släck inte de där bränderna som vi pratat om x flera.
Försök hitta energi och kraft till annat än detta. Jag har bestämt mig då jag inser att det bara är en ond cirkel.
Räntor, mitt fd Rememberlån har förräntat sig från 324000 kr till 350000 på två månader och Lindorff verkar inte ha för avsikt att skicka det till KFM.

Nä, jag ska försöka låta bli, men denna ville jag bara bli av med.... :(
Så Ditt Remember lån ligger alltså hos Lindorff...hur länge har det legat där? Jag trodde att de flesta aktörer var rätt snabba med att få skulderna bekräftade genom KF, men att dom sedan var långsamma med att begära verkställighet...allt för att skulderna skall "gotta" på sig räntemässigt... Svinaktigt beteende... :(
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Två månader!
Det var när det hamnade hos Lindorff jag gav upp och bestämde mig för att släppa allt.
Lindorff erbjöd avbetalning på 6 månader dvs att jag skulle betala över 50 000 kr i månaden! Nu när jag kollar så ligger det på 59000 kr i månaden om jag vill delbetala skulden.
Ganska bra ökning a pga ränteökning.
Jag hoppas på skuldsanering så att ” svinen ” slutar tjäna pengar på andra människors olycka.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Tänk på att om du ska köra löneutmätning så tjänar du ingenting på att låta skulden ligga och gotta sig! Är det så små summor hade jag betalt in skiten. Det är väl en av sakerna jag ångrat, att alla småsummor fått växa till sig så förbaskat. Har betalat onödigt mycket avgifter och räntor...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 948
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Två månader!
Det var när det hamnade hos Lindorff jag gav upp och bestämde mig för att släppa allt.
Lindorff erbjöd avbetalning på 6 månader dvs att jag skulle betala över 50 000 kr i månaden! Nu när jag kollar så ligger det på 59000 kr i månaden om jag vill delbetala skulden.
Ganska bra ökning a pga ränteökning.
Jag hoppas på skuldsanering så att ” svinen ” slutar tjäna pengar på andra människors olycka.

SKANDAfreakin'LÖST beteende !!!!!! Min skuld om hela 100kr gick till KF direkt genom just Lindorff, men Din skuld om över 300.000kr ligger fortfarande och flyter hos samma inkasso företag... Fast jag antar att det är väll deras uppdragsgivare (våra lånegivare), som bestämmer hur de olika skulderna skall hanteras...
(Men) Det är just detta som man har hört från flertalet...att inkasso bolagen håller på skulderna för att dom ska ränta på sig ytterligare...
Läste om @Lize och hennes skuld till Bank Norwegian...låg inte det oerhört länge hos inkasso innan dom skickade in det till KF? Eller kommer jag ihåg fel...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 948
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Tänk på att om du ska köra löneutmätning så tjänar du ingenting på att låta skulden ligga och gotta sig! Är det så små summor hade jag betalt in skiten. Det är väl en av sakerna jag ångrat, att alla småsummor fått växa till sig så förbaskat. Har betalat onödigt mycket avgifter och räntor...

...men Mjau, om Du hade läst tråden, så var det ju precis det jag gjorde imorse... :) Jag betalde den direkt! Jag hade aldrig ens låtit en skuld om 100kr går till KF...om jag hade haft kännedom om den....
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
SKANDAfreakin'LÖST beteende !!!!!! Min skuld om hela 100kr gick till KF direkt genom just Lindorff, men Din skuld om över 300.000kr ligger fortfarande och flyter hos samma inkasso företag... Fast jag antar att det är väll deras uppdragsgivare (våra lånegivare), som bestämmer hur de olika skulderna skall hanteras...
(Men) Det är just detta som man har hört från flertalet...att inkasso bolagen håller på skulderna för att dom ska ränta på sig ytterligare...
Läste om @Lize och hennes skuld till Bank Norwegian...låg inte det oerhört länge hos inkasso innan dom skickade in det till KF? Eller kommer jag ihåg fel...
Det är fruktansvärt och en av anledningarna till att jag gav upp.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
SKANDAfreakin'LÖST beteende !!!!!! Min skuld om hela 100kr gick till KF direkt genom just Lindorff, men Din skuld om över 300.000kr ligger fortfarande och flyter hos samma inkasso företag... Fast jag antar att det är väll deras uppdragsgivare (våra lånegivare), som bestämmer hur de olika skulderna skall hanteras...
(Men) Det är just detta som man har hört från flertalet...att inkasso bolagen håller på skulderna för att dom ska ränta på sig ytterligare...
Läste om @Lize och hennes skuld till Bank Norwegian...låg inte det oerhört länge hos inkasso innan dom skickade in det till KF? Eller kommer jag ihåg fel...
Det är helt korrekt, de väntade nästan ett år :( Många frågar sej ju här på forumet hur man kunnat få så stora skulder, det blir helt enkelt så när man släpper till KFM, räntorna tickar på.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Det är helt korrekt, de väntade nästan ett år :( Många frågar sej ju här på forumet hur man kunnat få så stora skulder, det blir helt enkelt så när man släpper till KFM, räntorna tickar på.
Då vet jag vad jag har att vänta, har ett lån hos Bank Norwegian.
Lize, med facit i hand önskar du att du inte släppt dina skulder till KFM ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp