• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande, gällande obetalda hyror från vår fd hyresgäst

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jag skickade den 31/7 in ett betalningsföreläggande till Kfm gällande obetalda hyror från vår fd hyresgäst. Summan är på 30.000kr

har inte hört något, men min fundering är: om karln skiter i att bry sig om det... hur långt räcker vår bevisning för att kunna få pengarna tillbaka?

han har skrivit på kontrakt där konto för inbetalning av hyra + summa varje månad ingår. Vi kan styrka med kontoutdrag och saknad inbetalning. Räcker det?

Duschkabinen som han bl.a hade sönder har jag inget bevis för och har fått lägga ut pengar för själv.

kommer att behöva pengarna då jag snart hamnar hos kfm själv för de skulder jag har släppt :/

Nu har vi en hyresgäst som vi känner och betalar in hyra så att det täcker ränta o amortering. Funkar kanon! När hen flyttar så ska vi sälja stughelvetet oavsett om det blir minus. Har ni sett filmen drömkåken så förstår ni vad jag menar :thinking:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
Beklagar att ni drabbats av en oansvarig hyresgäst!
Jag tror att det blir svårt för er att få tillbaka pengarna om hyresgästen saknar deklarerad inkomst eller har väldigt låg inkomst. Minns inte vad det hette, ni betalar en viss summa per år och kfm kan sätta inkomstbevakning men när jag gjorde detta för ca 10 år sedan då två damer beställde varor av mig mot faktura på stora belopp på kort tid, totalt ca 16 000 kr, och sen sket de att betala (det visade sig senare att det var mor och dotter). försökte driva in pengarna via kfm men det hände inget och det fanns ingen inkomst att utmäta fick jag höra, betalade för ett år och sen insåg jag att jag inte orkar hålla på så jag släppte det.

Hoppas det går bättre för er.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Beklagar att ni drabbats av en oansvarig hyresgäst!
Jag tror att det blir svårt för er att få tillbaka pengarna om hyresgästen saknar deklarerad inkomst eller har väldigt låg inkomst. Minns inte vad det hette, ni betalar en viss summa per år och kfm kan sätta inkomstbevakning men när jag gjorde detta för ca 10 år sedan då två damer beställde varor av mig mot faktura på stora belopp på kort tid, totalt ca 16 000 kr, och sen sket de att betala (det visade sig senare att det var mor och dotter). försökte driva in pengarna via kfm men det hände inget och det fanns ingen inkomst att utmäta fick jag höra, betalade för ett år och sen insåg jag att jag inte orkar hålla på så jag släppte det.

Hoppas det går bättre för er.

men fy vad hemskt :( jäkla idioter det finns! Här kämpar man för att göra rätt för sig o har magvärk när det inte går.. o så finns det människor som medvetet gör idiotival som påverkar oss andra.
Tack för svar!...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Behövs inga bevis så länge svarande inte bestrider.

Hamnar du hos kfm kan det som tas in från hen utmätas för dina skulder sedan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp