• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalningsföreläggande och 10 dagars svarstid.

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
God Kväll.

Om jag skickar in ett delgivningskvitto den 12 och jag sedan bestrider inom 10 dagar nämligen den 21, dvs dagen innan sista förklaringstid för bestridande.

Fogden har öppet mån-fre 08-18 och stängt helger.

Här kommer nu min fundering?

Om den 10:e dagen råkar infalla på en lördag nämligen helgdag vad händer då??

Jag skickade in via mejl till dem och har så gjort tidigare. Fick en bekräftelse på att de mottagit mitt melj men har INTE fått meljet som bekräftar att mitt bestridande registrerats.

Hade det varit en vardag imorgon hade mitt bestridande varit inskickat i tid men nu har de ju stängt tills måndag. Eller har de öppet för meljkonversation under helger?

Vad gäller här?

Tar de hänsyn till helgdagar eller anser DE att jag/vi skall ta hänsyn till helgdagar och därmed inskränks vår lagstadgade svarstid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Kom igen gott folk! Detta ju viktigt det kan göra att vi åker på en betalningsanmärkning av misstag. Jag har googlat och finner inget.

Någon här inne måste ju haft sin 10:e dag på en lördag eller söndag. Hur gick det?
 

Pank

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
13 April 2012
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej
KFM har folk som läser mejl på sena kvällar. Jag mejlade in en bestridan med läskvitto och den lästes vid 23-tiden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp