• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Betalningsföreläggande som gått till tingsrätten - vad händer??

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Jag har bestridit ett betalningsföreläggande och försökt träffa en uppgörelse med fordringsägaren som kräver full betalning av skulden för att återkalla ärendet. De skickar nu ärendet vidare till Tingsrätten.
Vad händer då?
Blir det offentligt någonstans?
Registreras det i UC?
Finns det någon chans att få det återkallat innan dom faller och hur lång tid handlar det om?
Jag kan betala inom två veckor men det kanske är för sent då?
Hjälp mig att förstå processen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
384
Poäng
497
Jag har bestridit ett betalningsföreläggande och försökt träffa en uppgörelse med fordringsägaren som kräver full betalning av skulden för att återkalla ärendet. De skickar nu ärendet vidare till Tingsrätten.
Vad händer då?
Blir det offentligt någonstans?
Registreras det i UC?
Finns det någon chans att få det återkallat innan dom faller och hur lång tid handlar det om?
Jag kan betala inom två veckor men det kanske är för sent då?
Hjälp mig att förstå processen
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Tack för svar om processen.

Någon som kan svara på hur lång tid denna process tar? Dvs om jag betalat in hela skulden inom två veckor och de återkallar ärendet från Tingsrätten. Vad händer då?

kostnad för att ärendet går till tingsrätten?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Betalas det så ska det återkallas från tinget. Bör inte bli något i uc däremot kan du hamna i lexbase
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Betalas det så ska det återkallas från tinget. Bör inte bli något i uc däremot kan du hamna i lexbase
Tack för svar. Om de skickar till tinget på måndag 13/12 och jag betalar 23/12 blir det ff en anmärkning i Lexbase? Hur länge ligger en sådan anmärkning kvar i Lexbase? Registrerad det alltså i Lexbase direkt när det kommit till tinget?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Tack för svar. Om de skickar till tinget på måndag 13/12 och jag betalar 23/12 blir det ff en anmärkning i Lexbase? Hur länge ligger en sådan anmärkning kvar i Lexbase? Registrerad det alltså i Lexbase direkt när det kommit till tinget?
Om det startas ärende I tinget så slutar det med någon form av beslut, I det här fallet avskrivning, jag är inte säker men tror det snappas upp i lexbase
Lexbase gallras knappt alls
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
301
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Om det startas ärende I tinget så slutar det med någon form av beslut, I det här fallet avskrivning, jag är inte säker men tror det snappas upp i lexbase
Lexbase gallras knappt alls
Tack för svar. Undrar om Lexbase är villiga att ta bort information om man kontaktat dem vill ju inte hamna i något register som vem som helst kan kolla i.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Tack för svar. Undrar om Lexbase är villiga att ta bort information om man kontaktat dem vill ju inte hamna i något register som vem som helst kan kolla i.
Det är dom inte, dom är snarare känd för motsatsen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp