• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Beviljad skuldsanering

H

Hoppfulla

Gäst
Poäng: 0
Hej
Detta har varit mitt mål detta har varit mitt mantra, mitt dagliga grubbleri, mina böner till universum min största hopp och polstjärna.
Jag lyckades, jag fick skriva i den här tråden! Shit alltså.

Jag är beviljad skuldsanering jag skriver det igen för att smaka och sluka hela meningen jag är beviljad skuldsanering!!!!

Jag är på gränsen till euforisk.

Kanske säger jag detta i lyckorus nu men är det någon som vill ha tips och råd angående skuldsanering så är det bara att konversera mig här privat eller i tråden.

Saker ordnar ju sig faktiskt ibland WOW

Grattis till dig!!!
Jag undrar vad som händer sedan man ansökt elektroniskt? Kommer Kronofogden hem till dig och värderar det du har eller sköts allt utan hembesök? Vet du om skuldsanering är personlig eller dras sambo/make med också i ansökan?
Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Grattis till dig!!!
Jag undrar vad som händer sedan man ansökt elektroniskt? Kommer Kronofogden hem till dig och värderar det du har eller sköts allt utan hembesök? Vet du om skuldsanering är personlig eller dras sambo/make med också i ansökan?
Tack på förhand!
Jag hade inget hembesök. Jag fick en bekräftelse några veckor efter inskickad ansökan och sen hörde jag ingenting förrän ca tre månader senare då beslutet om inledande kom. Idag har jag pratat med en handläggare som ringde och berättade vad som sker nu i väntan på slutligt beslut men inget mer än så. Tyvärr kan jag inte svara på vad som händer med maka/make/sambo.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Grattis till dig!!!
Jag undrar vad som händer sedan man ansökt elektroniskt? Kommer Kronofogden hem till dig och värderar det du har eller sköts allt utan hembesök? Vet du om skuldsanering är personlig eller dras sambo/make med också i ansökan?
Tack på förhand!
Jag undrar också det med sambo. Såg att i skuldsaneringsansökan att man skulle fylla i sin sambos banktillgångar... vi har helt skild ekonomi och jag tycker faktiskt inte att jag kan med och fråga, jag vill absolut inte att hans eventuella besparingar ska gå åt, de skulder jag har uppkom innan vi blev sambor. Jag förstår varför de vill veta sambos inkomst och annat löpande, för att kunna beräkna betalningsandel i hyra mm.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 668
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Ni som blivit beviljade skuldsanering, hur stora var era skulder? Min man har över en miljon, ni kan ju tänka er va räntorna gör på detta
 

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Jag har enligt gamla reglerna så vet inget om elektronisk ansökan tyvärr.
Om du haft utmätning av lön borde de redan varit på hembesök om de trodde att det fanns något att utmäta tycker man.
När det gäller sambo kan man räkna preliminärt på KFs hemsida.Har själv ingen erfarenhet av detta.
Mjau74 hade som din man ungefär i skulder. Det blir enorma räntor!!
 
T

trettio

Gäst
Poäng: 0
Hej jag kommer försöka med svea skuldfinansiering men om det inte går måste jag nog söka skuldsanering.

Problemet är att jag inte vill förstöra livet för min man, han vet inte alls hur mycket skulder jag dragit på mig, han vet inte heller något om sveatankarna.
Tack alla som kommer säga att jag måste berätta... nej det går inte med hans psykiska hälsa, GÅR INTE, så det är inget alternativ. Jag gör precis allt som finns för att inte komma tid.

Därför undrar jag lite om skuldsanering. Då ser man till familjens ekonomi?
Kan de då kräva att han också ska vara med och betala? Om nästan hela min lön går till detta så är han ju det ändå menar jag. Men kan de kräva att hela familjen ska ha existensminimum för att jag dragit på mig skulder?

Jag läste i tråden att någon fått betala 14000 kr i månaden. Jag klarar det men då kommer allt annat läggas på min man och då går det precis. Tajt men inte alls som existensminimum. Men om de ska ta av hans pengar också??? Får det de?

Mycket tankar som snurrar. Någon som kan reda i detta med att själv dra på sig skulder i ett äktenskap.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 668
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
När vi försökte med Svea var båda tvungna och va med på lånet. De ser till hela hushållet så din man måste va delaktig. Hoppas det löser sig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp