• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

BFM Inkasso (Flexkonto)

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hej!

Jag fick precis ett meddelande från BFM inkasso att dom kommer ha mitt ärende i 8 dagar, ifall det inte betalas in så kommer det bli rapporterat som missbrukad kredit.

Summan ligger på 1000kr, och jag har verkligen ingen chans in dagsläget att betala detta.
Hörde från en del trådar att dessa var omöjliga att få uppskov eller förlängd faktura med. Någon som har direkt erfarenhet med dessa gällande detta?

Jag har skickat mail till både flexkonto och BFM för att se vad dom kan göra...Men någon som vet något positivt om dessa?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 665
Poäng
4 477
Har tyvärr ingen erfarenhet av detta inkassobolag men att få missbrukad kredit för 1000 kr känns otroligt surt (fick det för några år sedan för ett belopp på 2500!)
Har du inget du kan lämna in hos pantbanken?
Fråga en vän om lån (hur mkt det än tar emot) eller typ låna 300 kr av tre olika vänner/bekanta/släkt
Sälja ngt snabbt på Fb?

Hoppas det löser sig!
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Har tyvärr ingen erfarenhet av detta inkassobolag men att få missbrukad kredit för 1000 kr känns otroligt surt (fick det för några år sedan för ett belopp på 2500!)
Har du inget du kan lämna in hos pantbanken?
Fråga en vän om lån (hur mkt det än tar emot) eller typ låna 300 kr av tre olika vänner/bekanta/släkt
Sälja ngt snabbt på Fb?

Hoppas det löser sig!

Hej!

Ja jag försöker i dagsläget sälja av lite datorprylar...men vet inte i dagsläget ifall jag kan få det sålt på så kort notis...
Tänkte ifall dom kanske inte var helt omöjliga, och att man kanske kunde få det uppskjutet till lönen...vilket hade varit 1 vecka senare än det datum dom angett.

Hoppas på att någon kanske som sagt har info om hur dom är, då dom inte verkar ha något egen site eller något alls
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Hur många betalningar ligger du efter med?
Brixo kan du i alla fall ha 2 st månadsbetalningar släppande efter.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hur många betalningar ligger du efter med?
Brixo kan du i alla fall ha 2 st månadsbetalningar släppande efter.

Första som släpar nu, fick 2 påminelser från flexkonto, sen skickade BFM ut mailet till mig.

"Vid kontroll av fordringsägarens reskontra har vi funnit att avi för ovanstående Flexkontot-kredit med förfallodatum 2021-04-26 är oreglerad. Vi emotser betalning omgående. Om det förfallna beloppet inte är betalt inom 8 dagar kan detta i förlängningen innebära att kreditavtalet sägs upp och att ansökan om betalningsföreläggande inlämnas till Kronofogden vilket kan innebära extra kostnader för er."
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
https://bfminkasso.se/about-us/

vanliga frågor:


Kan jag få uppskov med betalningen?
Nej, det är inte möjligt att få uppskov med betalningen.

Låter som jag är fucked...

Av alla trådar jag läst att diverse inkasso är horribla, så kan ju detta vara det värsta jag hört... Dom försöker ju inte änns på något sätt
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Första som släpar nu, fick 2 påminelser från flexkonto, sen skickade BFM ut mailet till mig.

"Vid kontroll av fordringsägarens reskontra har vi funnit att avi för ovanstående Flexkontot-kredit med förfallodatum 2021-04-26 är oreglerad. Vi emotser betalning omgående. Om det förfallna beloppet inte är betalt inom 8 dagar kan detta i förlängningen innebära att kreditavtalet sägs upp och att ansökan om betalningsföreläggande inlämnas till Kronofogden vilket kan innebära extra kostnader för er."

Har för mig att min man har fått sånt också, kan ju inte säga säkert att det funkar samma på flexkontot som brixo. Men dom går ju under samma. Har stått exakt samma i hans mail, men vi har alltid sett till att betala in minst ett månadsbelopp runt 25 när vi får lön. Han har släppat 2 månader länge nu. Vi har bara sett till att det aldrig blir 3 som släppar.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Har för mig att min man har fått sånt också, kan ju inte säga säkert att det funkar samma på flexkontot som brixo. Men dom går ju under samma. Har stått exakt samma i hans mail, men vi har alltid sett till att betala in minst ett månadsbelopp runt 25 när vi får lön. Han har släppat 2 månader länge nu. Vi har bara sett till att det aldrig blir 3 som släppar.

Hm okej, Hoppas verkligen det är samma då :( Tack för infon!
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Nej nej det är lugnt. Krediten sägs säkerligen upp efter 3 uteblivna månadsbetalningar, där efter har du ytterligare 30 dagar på dig att inkomma med summan. Så är det iallafall hos Merax som tillhör samma företag.
Så här är det för att beskriva processen: Du är sen med betalningen första månaden, de kommer kontakta dig på SMS samt på din mejl stup i kvarten under flera månaders tid, fram tills att du betalar. Du kommer efter ett tag få motta ett brev från BFM inkasso att du har 8 dagar på dig. Krediten är inte ens uppsagd, den sägs upp efter 3 uteblivna inbetalningar, och du kan egentligen bortse från dessa 8 dagar (men bör ju för din egen del betala så snart du kan). Trots att det står att du är hos BFM inkasso kommer du motta brev från Flexkontot (huvudföretaget) minst lika mycket. Om du däremot inte betalar efter 3 förfallna fakturor (det är då hela krediten sägs upp) och de ytterligare 30 dagarna företaget lagt på så kommer hela krediten att sägas upp och hela skulden lär hamna hos BFM inkasso istället. För mig har det aldrig gått så långt så att krediten sagts upp, så jag vet egentligen inte processen efter det.
Jag har varit sen 1,5-2 månader varenda månad tyvärr förutom senaste månaden när det gick så långt att 3 fakturor förfallit och jag hade 1-2 dagar på mig av dessa ytterligare 30.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Nej nej det är lugnt. Krediten sägs säkerligen upp efter 3 uteblivna månadsbetalningar, där efter har du ytterligare 30 dagar på dig att inkomma med summan. Så är det iallafall hos Merax som tillhör samma företag.
Så här är det för att beskriva processen: Du är sen med betalningen första månaden, de kommer kontakta dig på SMS samt på din mejl stup i kvarten under flera månaders tid, fram tills att du betalar. Du kommer efter ett tag få motta ett brev från BFM inkasso att du har 8 dagar på dig. Krediten är inte ens uppsagd, den sägs upp efter 3 uteblivna inbetalningar, och du kan egentligen bortse från dessa 8 dagar (men bör ju för din egen del betala så snart du kan). Trots att det står att du är hos BFM inkasso kommer du motta brev från Flexkontot (huvudföretaget) minst lika mycket. Om du däremot inte betalar efter 3 förfallna fakturor (det är då hela krediten sägs upp) och de ytterligare 30 dagarna företaget lagt på så kommer hela krediten att sägas upp och hela skulden lär hamna hos BFM inkasso istället. För mig har det aldrig gått så långt så att krediten sagts upp, så jag vet egentligen inte processen efter det.
Jag har varit sen 1,5-2 månader varenda månad tyvärr förutom senaste månaden när det gick så långt att 3 fakturor förfallit och jag hade 1-2 dagar på mig av dessa ytterligare 30.

Tack för väldigt beskrivande svar :)

Men det finns ingen chans att dom endast skickar iväg fakturan till KFM eller dylikt? Eller att dom ger en anmärkning/ missbrukad kredit även fast krediten i sig inte blir uppsagd?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp