• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bil vid kommande löneutmätning

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Hej.
Har någon koll på hur kfm ställer sig till en bil värderad till 32 600 kr vid en kommande löneutmätning? Total skuld på 1.5 mkr. Baserat på basbeloppet så skulle det röra sig kring 28 000 kr men jag undrar lite hur flexibiliteten är kring den summan åt något håll. Det är en kamp att hitta något som inte är för dyrt men inte heller rasar ihop vecka nr 2 efter köpet.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hej.
Har någon koll på hur kfm ställer sig till en bil värderad till 32 600 kr vid en kommande löneutmätning? Total skuld på 1.5 sek.

Åker du långt med den till jobbet eller är en småbarnsförälder bör dom ta hänsyn till det. Hoppas jag. Men Lasseman är nog mannen som kan svara på den frågan med större självförtroende...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
I en löneutmätning hanteras inga egendomar, det görs bara vid utmätning och tillgångsundersökning.

Det är alltså h e l t omöjligt att få en bil utmätt i löneutmätning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Jag tror inte den utmäts. Efter kostnader lär det inte vara mycket mer än förbehållet kvar..
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Tack för svar lasseman. En utmätning och tillgångsundersökning utgår jag ifrån kommer göras, och jag vill heller inte försöka "smita igenom" och skaffa något som är dyrare, men likväl något som håller.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp