• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Billån 150000 kr med dålig uc

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Om man har jättemånga ff på Bisnode skulle det gå tror du?
Nej. Jag försökte beställa en elbil av Audi i höstas och hade då 15-20 ff hos bisnode och blev tvärnej. Jag ringde upp VW Finans som sa man bör inte ha några ff alls, hur stort det påverkar låter jag vara osagt men i mitt fall är det fairlo som är största boven i mitt fall.
 

EnKrona

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
21 April 2019
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Nej. Jag försökte beställa en elbil av Audi i höstas och hade då 15-20 ff hos bisnode och blev tvärnej. Jag ringde upp VW Finans som sa man bör inte ha några ff alls, hur stort det påverkar låter jag vara osagt men i mitt fall är det fairlo som är största boven i mitt fall.

"Jag ringde upp VW Finans som sa man bör inte ha några ff alls"

Tycker det är skrattretande då VW Finans egna ff som skapas vid kreditkollen, med samma resonemang skulle innebära att man sedan inte skulle kunna göra affärer någon annanstans ( som tar Bisnode) på ett år! Jösses!!!" (Dessutom är väl bilen som säkerhet för lånet?)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
"Jag ringde upp VW Finans som sa man bör inte ha några ff alls"

Tycker det är skrattretande då VW Finans egna ff som skapas vid kreditkollen, med samma resonemang skulle innebära att man sedan inte skulle kunna göra affärer någon annanstans ( som tar Bisnode) på ett år! Jösses!!!" (Dessutom är väl bilen som säkerhet för lånet?)

De allra flesta gör affärer som inte genererar kreditupplysningar. Skulle gissa att det normala är att man har max en bisnode..
 

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Nej. Jag försökte beställa en elbil av Audi i höstas och hade då 15-20 ff hos bisnode och blev tvärnej. Jag ringde upp VW Finans som sa man bör inte ha några ff alls, hur stort det påverkar låter jag vara osagt men i mitt fall är det fairlo som är största boven i mitt fall.
Var de för o köpa eller leasa?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Leasa. Köpa lönar sig inte för mitt körmönster och liv.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Ajdå, då har VW blivit rätt hårda då. Kunde du få igenom det vid nåt senare tillfället eller hur löste du det?
Beställt en volvo istället. Dom tog creditsafe för leasing men i vissa fall tar dom uc
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp