Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån 300 000 kr

Tror ni vi blir beviljade billån under dessa förutsättningar:

flickvän:
Årslön: ca 450000
Skulder: bolån tillsammans med mig på ca 2 miljoner

Jag:
Årslön: 360000
Skulder: bolån ca 2miljoner
Blanco: 180000

Bilen som är aktuell att köpa kostar ca 270000 och vi har givetvis till kontantinsatsen.

Mitt problem är dock att jag på bisnode har 6 förfrågningar (tror en blivit fel, ska undersöka det). Dessa hinner inte riktigt försvinna innan eventuellt köp. Mitt kreditbetyg är bara 2 där (tidigare l inkomst i förhållande till lån). Hade de tagit UC hade den varit helt clean.

Vad tror ni, hur ser våra chanser ut?
Är det bättre att tjejen söker lånet själv?

Tror ni vi blir beviljade billån under dessa förutsättningar:

flickvän:
Årslön: ca 450000
Skulder: bolån tillsammans med mig på ca 2 miljoner

Jag:
Årslön: 360000
Skulder: bolån ca 2miljoner
Blanco: 180000

Bilen som är aktuell att köpa kostar ca 270000 och vi har givetvis till kontantinsatsen.

Mitt problem är dock att jag på bisnode har 6 förfrågningar (tror en blivit fel, ska undersöka det). Dessa hinner inte riktigt försvinna innan eventuellt köp. Mitt kreditbetyg är bara 2 där (tidigare l inkomst i förhållande till lån). Hade de tagit UC hade den varit helt clean.

Vad tror ni, hur ser våra chanser ut?
Är det bättre att tjejen söker lånet själv?
Hejsan,

Nää ta lånet du. Man står aldrig 2 stk på ett billån
Vet många med mycket sämre förutsättningar än du som har köpt sportbilar i miljonklassen så en bil under 300k lär inte vara någon problem.
Bilen är ju säkerheten

Tror du det? Jag är mest orolig för att ff hos bisnode ska ställa till det

Tror du det? Jag är mest orolig för att ff hos bisnode ska ställa till det
Dom kollar inte bisnode om du går till en bilföretag.

Dom stora företagen som är på bilföretagen som santander eller dnb. Tar enbart uc.

Ska du leasa en bil tar visss företag enbart bisnode och inte UC. Men då måste du leasa av wv eller bmw..

Jag tog nyss billån via blipp.se
Men då köpte jag privat, va svinlätt. Ville köpa av ptivatperson för bilen blir billigare och lättare stt pruta ned. Så en bil som skulle kodtat 250.000,- på företag fick jag för 180.000,-
Enfa jag behövde va 20% kontant sen löste dom allt annat.

Dom tog bara en uc.

Vw-finans tar väl bisnode även vid billån? Är vw vi ska köpa..

Då borde det kanske gå genom.
De tror jag absolut :) det du kan göra är att ringa till volkswagen finans och be om att få prata med kreditavdelningen innan köp. Inte för dom kan ge ett 100 % besked, men kanske lite mer relevant info. Dom är super trevliga och tillmötesgående! :)

Det blir nog så att tjejen söker lånet och jag är medsökande och då borde det ju gå bra

Hejsan,

Nää ta lånet du. Man står aldrig 2 stk på ett billån
Vet många med mycket sämre förutsättningar än du som har köpt sportbilar i miljonklassen så en bil under 300k lär inte vara någon problem.
Bilen är ju säkerheten
Man kan absolut stå 2 på billån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp