Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Billån ca 500 000 kr, hur ser mina chanser ut?

Hej, hur ser mina chanser ut tror ni?

Billån
Bil: 599 000
Kontantinsatts: 120 000
Lån: 479 000

Jag
Ålder: 25
Ogift
404 000 årsinkomst
0 Lån
0 Krediter
0 Anmärkningar
UC: 0.6

Med vänliga hälsningar

Ser bra ut. Iom att lånet är större än din inkomst så kanske du inte hamnar på lägsta ränta, men o andra sidan kommer du inte hamna på högsta heller.

Eventuellt får du sprida på två olika kreditgivare om du får nej på ett så stort belopp, men det bör du inte få.

Ser bra ut. Iom att lånet är större än din inkomst så kanske du inte hamnar på lägsta ränta, men o andra sidan kommer du inte hamna på högsta heller.

Eventuellt får du sprida på två olika kreditgivare om du får nej på ett så stort belopp, men det bör du inte få.

Nja, billån kan man bara ha på en bank på en bil

Jag skulle gissa på att det går bra.

Fadel, en vänlig fråga, varför vill du som är så ung anstränga din ekonomi så hårt genom att köpa en bil som kostar mer än vad du tjänar per år? Är det verkligen värt det att du skuldsätter dig så? Det kan bli så svårt för dig sen att köpa hus och sånt med ett så stort lån. Bara ren omtanke

Det är en viktig poäng. Ett billån i de där klasserna går nog på kring 7k i månaden?

Det är en viktig poäng. Ett billån i de där klasserna går nog på kring 7k i månaden?

Ja, och så har han ju värdeminskningen. En bil i den prisklassen tappar kanske halva sitt värde på tre år. Det är drygt 8000 i månaden. Lägger man på skatt, försäkring, ränta och driftskostnader så kommer bilen lätt att kosta honom 15 000 kronor i månaden de första tre åren, vilket är rätt mycket pengar för någon som bara tjänar 400 000 om året.

Jag förstår önskan att köra runt i nytt. Privatleasa kanske kan vara ett alternativ om du vill köra runt i nytt men en bil i 600k klassen låter lite overkill.
Samt, tänka på att om du tar lån, så kan det nog vara svårt att få ett bolån då flera aktörer beviljar inte lånelöfte/bolån om man har krediter/lån på över 500 000 kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp