• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Billån funderingar

V3N

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej, Jag har funderingar kring billån och är så sugen på en ny beganad Audi låt oss säga 100.000 med 20% kontat insats. Men min årsinkomst är ingen vidare för bankerna. Just nu har jag en årsinkomst på 142k, underskott av kapital på 6000. Den nya årsinkomsten kommer vara runt 200k med en tillsvidare anställning på minimum 20% samt att jag börjat jobba extra kommunalt sedan Juli 2018. Mina funderingar nu är hur ska jag ska på bästa sätt få ett bra billån. Just nu har jag 10 FF på UC 5 går ut nu till April resterande går ut början av Augusti. Räcker det att man väntar tills början av maj och sedan prova på eller är det typ ett måste vänta till Augusti för bästa möjliga förutsättningar?

Vill även notera att mina månads utgifter inte är högre än 4000 per månad och har inga planer på att göra dom högre. Då är det även inräknat med driftkostnader/försäkring på nuvarande kärra
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Jag tror inte att detta är några problem. Billån är generellt lätta att få. Betalar du inte så tar de ju tillbaka bilen, och du förväntas betala av den i en takt så att den med marginal är värd mer än vad du är skyldig.
 

Ralle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 December 2013
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Köpte bil för några veckor sedan och då var det DNB Nor som var kreditgivare. UC togs. Men blev glatt överraskad när jag några dagar senare såg att de tagit en osynlig UC. Så ingen fråga registrerades.

Erfarenheten är väl - har du kontantinsats, så får du säkert lånet till bilen.

Prata med säljaren och förklara situationen.
 
S

Skodamannen

Gäst
Poäng: 0
Inga problem alls sålänge du har kontantinsats på minst 20 procent, är de rädda kan de begära 30 eller mer kontant för att bevilja
 

V3N

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag tror inte att detta är några problem. Billån är generellt lätta att få. Betalar du inte så tar de ju tillbaka bilen, och du förväntas betala av den i en takt så att den med marginal är värd mer än vad du är skyldig.
Lätt o lätt alla FF jag har idag har varit hos bilhandlare men ingen gett mig en kredit på bilen fast jag haft 20% kontant insats, bilarna har varit 100k under.
 

V3N

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Köpte bil för några veckor sedan och då var det DNB Nor som var kreditgivare. UC togs. Men blev glatt överraskad när jag några dagar senare såg att de tagit en osynlig UC. Så ingen fråga registrerades.

Erfarenheten är väl - har du kontantinsats, så får du säkert lånet till bilen.

Prata med säljaren och förklara situationen.
Den banken har jag inte hört så mycket om, hur är de med räntan och hur såg förutsättningarna för dig?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Lätt o lätt alla FF jag har idag har varit hos bilhandlare men ingen gett mig en kredit på bilen fast jag haft 20% kontant insats, bilarna har varit 100k under.

Det låter konstigt. Jag vet många som har köpt bil med kassa förutsättningar som tex betalningsanmärkningar. Det brukar inte vara några problem bara man har till kontantinsatsen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Kan man på något sätt utnyttja ett billån till att inte köpa en bil :D?
Det är dolda UC:n, Bisnode och alla som beviljas....Man lär ju få en lägre ränta en ett vanligt blanco.
Man kan inte köpa en bil på kredit - sälja den direkt och sen betala av krediten misstänker jag för det syns väl för den nya ägaren.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Kan man på något sätt utnyttja ett billån till att inte köpa en bil :D?
Det är dolda UC:n, Bisnode och alla som beviljas....Man lär ju få en lägre ränta en ett vanligt blanco.
Man kan inte köpa en bil på kredit - sälja den direkt och sen betala av krediten misstänker jag för det syns väl för den nya ägaren.

Lånet följer bilen, så det är den nya ägaren som övertar ditt betalningsansvar på lånet.

(Inte så snällt kanske, men det funkar säkert att sälja en bil med lån på till någon mindre begåvad person, utan att lösa lånet.)
 

V3N

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Det låter konstigt. Jag vet många som har köpt bil med kassa förutsättningar som tex betalningsanmärkningar. Det brukar inte vara några problem bara man har till kontantinsatsen.
Dock har ju alla haft via wasa/svea inte provat med en bilhandlare som haft låt säga DNB. Så det kan ju vara så att wasa/svea är lite hårdare än andra
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp