Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Binly uppsagd kredit – går det till inkasso eller Kronofogden?

Medlem
Poäng: 1
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Min kredit har blivit uppsagd och i mailet står det att det kommer överlämnas till kronofogden.
Har någon fått samma mail men att dom skickat det till inkasso istället för kronofogden?

Dom skickade mitt till Riverty som är väldigt snälla skulle jag säga.

Efter ca 350 dagar har mina krediter hos Binly och Tomly sålts till Payable AB.
350 dagar?! Mitt har nästan gått 90 dagar

De sa till mig att det är för sent och betala in någon dag senare bara och de sa även i telefon att det skickas för indrivning antingen inkasso eller Kfm beroende på hur man betalat innan….
detta var dock credifi och vågar inte ta några risker alls.

350 dagar?! Mitt har nästan gått 90 dagar

De sa till mig att det är för sent och betala in någon dag senare bara och de sa även i telefon att det skickas för indrivning antingen inkasso eller Kfm beroende på hur man betalat innan….
detta var dock credifi och vågar inte ta några risker alls.
Luma finans är mästare på tomma hot, alltid hot med kronofogden om man är en minut sen med betalningen.
Jag fick justerade betalplaner förra året som jag heller inte klarade av att betala, sen efter det tror jag dom glömt bort mig, tills nu då. Dock är det fel lånenr som inkassobolaget kräver mig på, bör få klarhet i det dom närmaste dagarna.

Luma finans är mästare på tomma hot, alltid hot med kronofogden om man är en minut sen med betalningen.
Jag fick justerade betalplaner förra året som jag heller inte klarade av att betala, sen efter det tror jag dom glömt bort mig, tills nu då. Dock är det fel lånenr som inkassobolaget kräver mig på, bör få klarhet i det dom närmaste dagarna.
Vad snällt att du ändå fick betalplan.. :( fick du betalplan hos inkasso bolaget nu då? Tror jag kommer skickas raka vägen till Kfm….

Vad snällt att du ändå fick betalplan.. :( fick du betalplan hos inkasso bolaget nu då? Tror jag kommer skickas raka vägen till Kfm….
Nja betalplanen var orimligt dyr ändå. Kommer inte förhandla någon betalplan, har löneutmätning och ansökt om skuldsanering. Har du mycket andra skulder utöver luma?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp