• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bisnode börjar med Tink

F

Fluktaren

Gäst
Poäng: 0
Bisnode har ingått ett strategiskt partnerskap med Tink, Europas ledande öppna bankplattform. Partnerskapet gör det möjligt för Bisnode att tillhandahålla bankkontodata baserat på Tinks kontosamling och teknik för dataanalys på sju av sina marknader i Europa.

”Detta är ett viktigt strategiskt steg för Bisnode för att stärka våra framtida risk- och krediterbjudanden”, säger Magnus Silfverberg, VD på Bisnode.

Samarbetet med Tink kommer att stärka Bisnodes ledarskap inom risk- och kreditanalys och ge kunderna tillgång till viktig data för riskbeslut. I kombination med Bisnodes starka erbjudande inom kreditrapporter och kreditpoäng kommer bankkontodata att vara en viktig grund för att fatta kreditbeslut i en snar framtid.

”Detta kommer att ändra spelplanen för långivare i framtiden och därmed för Bisnode som en viktig leverantör av risk- och kreditdata”, säger Magnus Silfverberg, VD på Bisnode.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Vad innebär det för oss låntagare ?
 
F

Fluktaren

Gäst
Poäng: 0
Misstänker att det är som den tjänsten vissa använder när de analyserar vad transaktioner på kontot (minns ej vad den heter). Tror det inte berör befintliga lån men kan vara en katastrof vid ansökan
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Instantor. Alltså fy fan vad jag hatar Bisnode det är inte klokt.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
fan, då är det antagligen kört att få något via Bisnode framöver, Think är helt värdelöst när man har flera banker och har skickat pengar lite fram och tillbaka, den hittar på en massa egna "inkomster" och "utgifter", tror att jag hade runt 2 miljoner in/ut tidigare när jag kollade (tjänar runt 500k före skatt)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Men man behöver väl inte ge Tink tillåtelse bara för att man har bisnode?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Yippie! ny Instantor. Alltså dessa jävla tillvägagångssätt måste ju stoppas. Det kränker ju ens personliga integritet på alla plan.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Är det ens lagligt undrar jag för kreditbolag att likt spioner gå in och kolla transaktioner på en ansökan?
Ultimata förnedringen såg jag i dokumentären om AI som gick på SVT, när kreditbolag i kina baserar sin riskprognos delsvis på om man har en väl laddad telefon eller ej, dvs är man en person med ofta urladdat batteri så ansågs man vara en högre risk !!!!
Mannen i videon berättar stolt att de minsann på 3-5 sekunder kan gå igenom 5000 beräkningar och att kunden vid beviljat lån kan ha pengarna inom 5 minuter!!!

Ibland vill jag vara född på 70 talet....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp