• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bisnode betyg

7

73:an

Gäst
Poäng: 0
Såg att jag Har 1 av 10 på bisnode på en uppplysning vilket ju är det sämsta men på en annan upplysning stod det...
Score 542
Risk 18,9%
Vad betyder de olika uopgifterna?
Hur förbättrar man bäst sitt bisnode betyg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Hur många ff har du på bisnode då? Många kreditgivare? Endel ff påverkar mer än andra också har bisnode skrivit, som jag hade frågat tidigare.
 

Freya

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
12 Februari 2019
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
102
Poäng
297
Försöker hitta min bisnode score, men ser den inte. Nån som vet vart jag kan se den? Denne nog kass däremot har massa ff.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Är inte scoren och risken du nämner UC:s? Alltså så enkelt att du bara råkar blanda samman kreditbedömmarna?
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Det stod på en upplysning från bisnode !Borde väl va deras bedömning då

Ja, det måste det ju vara. Till @Freya Jag kollade mina bisnode nu och det verkar stå på vissa i alla fall. Jag hade score på 582 och kreditrisk 0 på den jag kollar nu. Känns som jag skulle ha sämre idag. Det stod långt ner på sida 4 (av 5), men inte på alla upplysningkopior som sagt.
 
Senast ändrad:

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Blir fan inte klok på Bisnode. Gjorde den 15/3 två ansökningar som föranledde förfrågningar hos Bisnode.

Jag ser att dom ser olika ut - den ena innehåller förra ff än den andra bland annat. Men nu till poängen:

Ff 1 - Bisnodescore 511
Beräknad kreditrisk 0,00%

Ff 2 - Bisnodescore 507
Beräknad kreditrisk 44,00%

HUR I HELVETE KAN DOM SAMMA DATUM GE 0% KREDITRISK TILL EN LÅNGIVARE OCH 44% TILL EN ANNAN PÅ EN OCH SAMMA PERSON???
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Låter faktiskt helt crazy, som att man skulle gå från 0,1 till 44 på UC för en förfrågan
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Dessutom är det på den senast registrerade upplysningen av de två som jag har 0,00%...

Så du fick alltså sjukt mycket bättre förutsättningar efter en extra förfrågan? Måste ju vara något heltokigt i systemet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp