• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bisnode score???

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 269
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Tryggkredit tror jag är riktigt jävligt för Bisnode-betyget.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Men är det som på uc att olika bolag bedömer kreditrisken olika? Eller är Bisnodebetyget samma oavsett vem som tar ff?
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Tryggkredit tar ju för fan bisnode vid begäran om uttag från sin kredit också! Har försökt få UT pengar därifrån i snart 6 månader och alltid betalat på skulden men de tokvägrar!!! Blir nekad gång på gång och för varje gång så tar de en ny bisnode!!

Ett annat skämt är Creditstar: Jag ansökte om lån där förra veckan och loggade in på mina sidor, när jag hade skrivit i lånebeloppet så fanns bara knappen ansök, och vips så var ansökan gjord, fick aldrig skriva in inkomst eller utgifter.

Besked kom med avslag och att jag skulle kontakta deras kundtjänst, jag gjorde det och det här är vad jag fick höra:
-Vi har tekniska problem med utbetalningar just nu så ALLA som ansöker blir automatiskt nekade. Försök igen nästa vecka!
-JA men då blir det ju en upplysning till, kan ni tar bort den som gjordes nu då eftersom felet ligger hos er?
-Nej det spelar ingen roll, gör en ny ansökan, ditt betyg påverkas INTE så välkommen in med en ny ansökan.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 269
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Stämmer det med Tryggkredit. Helt sinnessjuka är dom. Jag hade deras aktör Snabbfinans och dom har totalt 8 eller 9 förfrågningar på Bisnode som är deras. Absurt.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tittar på några av de senaste Bisnode som tagits på mig.
På de två senaste står det att jag har betyg 1 (alltså sämsta man kan ha). På den tredje står det så här:

Score: 506 Beräknad kreditrisk: 44,80% Bisnodes beräknade kreditrisk baseras på statistiska beräkningar av dagsfärsk information från bland annat Skatteverket och ger en samman- vägd bild av en persons kreditvärdighet. Kreditrisken beskriver sannolikheten för att en person inom tolv månader får betalningsproblem. Skalan för kreditrisk går från 0-100% där 0% är lägsta risk och 100% är högsta risk.

Det som sticker ut är upplysningarna fr Catalunia, det är bara på dem som det står kreditbetyg 1. På alla andra uc står det score 506, kreditrisk 44,80 eller så står det inget betyg eller score/kreditrisk alls.

Är inte Catalunia de som är Lumify?? För där har jag ett lån som jag har skött från dag 1 så det låter märkligt tycker jag. Jag har inga anmärkningar, inget skuldsaldo, inget historisk skuldsaldo. Eller är Catalunia Nätlån? Det lånet gick till deras inkasso men är slutbetalt. Men kanske man blir spärrad och märkt i deras system?

Har just nu 22 ff på Bisnode men det kan väl inte vara just det som gör att betyget är så dåligt som 1?!!! Och varför är det skillnad mellan Catalunias bedömning och andra bolags kreditbedömningar? 44,80 i risk är väl på mittenskalan om 0% är lägsta och 100% är högsta risk? Fick avbetalning hos Captum t ex med det betyget?

I kreddy har jag 8.3 i betyg!

Förstår mig inte på Bisnode!
Jag har samma som dig i risk och score
På minupplysning står det betyg 4
Men senaste upplysningen är just från Catalunia (extralånet) och då står det betyg 1. Flera månader sen nu. Hade ansökt där tidigare i år och då hade jag betyg 4. Men jag har ändå betyg 4 enligt bisnode. Men bolagen kan ha olika riskbedömningar så dem bedömde min risk större? o_O
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Jag har samma som dig i risk och score
På minupplysning står det betyg 4
Men senaste upplysningen är just från Catalunia (extralånet) och då står det betyg 1. Flera månader sen nu. Hade ansökt där tidigare i år och då hade jag betyg 4. Men jag har ändå betyg 4 enligt bisnode. Men bolagen kan ha olika riskbedömningar så dem bedömde min risk större? o_O
Tack, precis vad jag frågade efter :)
Det är som sagt bara på de ff som Catalunia tagit som det står 1 så jag tror att jag har lite högre men kan inte se då jag inte prenumererar på minupplysning.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 269
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
När brukar man få skattedeklarationen? Mars?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp