Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Blåst på pengar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Aktiv medlem
Poäng: 127
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Fick ärva en summa pengar som jag satte in på en nära anhörigs konto med h*ns medgivande för att slippa att KF ska utmäta dem eftersom jag har skulder hos dom.

Har gjort kontinuerliga uttag / överföringar utan problem och fått saldo vad som är kvar!

Men nu saknas det pengar helt plötsligt när jag begär ut pengar enligt h*n som påstår att allt är utbetalat vilket inte stämmer när jag kollar kontoutdrag från banken! Och h*n blockerar mig överallt när jag skickar kopia på bankens kontoutdrag och frågar var resterande pengar håller hus!

Har skickat ett rekommenderat brev med krav att jag vill ha en överföring på resten av pengarna men det har h*n inte löst ut.

Vad kan jag mer göra? Polisanmälan? Och vad händer om jag anlitar KF, eftersom jag själv är i klorna hos KF?

Du får nog acceptera att du blivit lurad helt enkelt.

Ja har ni inte skrivit ett avtal av något slag så blir det nog svårt att få dem igen. Hur mkt handlar det om?

Vet den andra personen om anledningen till varför du behövde låna hens konto? För i så fall kommer hen att kontra och avslöja att du försökt gömma pengar fr Kf så tyvärr tror jag inte att en polisanmälan kommer leda nånstans.
Det bästa är att lösa det er emellan, även om det just nu inte verkar troligt. Kanske finns ngt annat sätt att "klämma till" personen i fråga.

Hur mycket pengar rör det sig om du ska ha ytterligare?

Spontant låter det nämligen som att du har två val, antingen bita i sura äpplet eller få mer problem på halsen.

Vet den andra personen om anledningen till varför du behövde låna hens konto? För i så fall kommer hen att kontra och avslöja att du försökt gömma pengar fr Kf så tyvärr tror jag inte att en polisanmälan kommer leda nånstans.
Det bästa är att lösa det er emellan, även om det just nu inte verkar troligt. Kanske finns ngt annat sätt att "klämma till" personen i fråga.
H*n vet mycket väl varför jag ville "låna" kontor! Har varit ärlig från första början och i min vildaste fantasi så trodde jag inte att h*n skulle blåsa mig på pengar!

H*n vet mycket väl varför jag ville "låna" kontor! Har varit ärlig från första början och i min vildaste fantasi så trodde jag inte att h*n skulle blåsa mig på pengar!
Man tror inte det om människor men vanligt, tyvärr.

Har förstått det, men hur går jag vidare? Ska jag bara ge upp?
Tyvärr får du nog inte tillbaka pengarna om inte personen av egen vilja skulle ändra sig. Jag tror inte att varken polis eller kf skulle göra ngt, om det dessutom uppdagas att det gäller pengar som du försökt gömma för Kf.
Men vill du sätta press på personen så kan du ansöka om att Kf ska driva in skulden, men det kostar pengar. Och om personen inte har bra ekonomi så kommer Kf inte kunna driva in pengarna.

Trist läge. Tur det inte var mer än 16000. Nog dyr lärpeng det.

16000:- kan vara mer för någon som inte har nåt än 160000:- för den som har det hyffsat ställt dock...
Japp, tråkigt. Särskilt tråkigt att lägga undan pengar hos någon för undvika utmätning, och sen bli av med dom ändå. Skulder kvar och pengar borta. Inte så win win

16.000 hade kanske varit smartare att ta ut i kontanter istället så man hade dem själv men är ju lätt att vara efterklok

"Har gjort kontinuerliga uttag / överföringar utan problem och fått saldo vad som är kvar!"

Jag tolkar detta som om det var betydligt mycket mer än 16k när man förde över?
Här får man tyvärr skylla sig lite själv, en dyr lärdom men en kompis/bekant som blåser för 16k är ingen man vill ha i sitt liv ändå.

Du kanske ska se det som att du betalade för den här tjänsten som din bekant bevisligen har gjort dig genom att hjälpa dig gömma undan kapital ifrån KFM.

Hade du inte gömt undan pengarna hade du blivit av med allting nu får du istället behålla allt förutom 16.000 vilket i sammanhanget får ses som en ganska låg kostnad för ert upplägg :D

Du kanske ska se det som att du betalade för den här tjänsten som din bekant bevisligen har gjort dig genom att hjälpa dig gömma undan kapital ifrån KFM.

Hade du inte gömt undan pengarna hade du blivit av med allting nu får du istället behålla allt förutom 16.000 vilket i sammanhanget får ses som en ganska låg kostnad för ert upplägg :D
Tycker att det är elakt att uttrycka sej så. För somliga är det typ 1 månadslön :(

Förlåt vi glömde att du tillhör världens 1% och där ni blåser varandra på miljarder. Vi ser till att endast lägga upp blåsningar på minimum 140 miljoner i framtiden.
16.000 är ju en väldigt liten summa för att förstöra en vänskap för är nog det hen menar och håller med. Borde väl stått varandra om man gjorde detta upplägg

16.000 är ju en väldigt liten summa för att förstöra en vänskap för är nog det hen menar och håller med. Borde väl stått varandra om man gjorde detta upplägg
Finns personer för allt i denna världen, om folk dödar varandra för 50kr så skulle jag nog säga att 16 tusen är mycket.

Point proven och håller med!

16000:- kan vara mer för någon som inte har nåt än 160000:- för den som har det hyffsat ställt dock...
Exakt, jag behöver inga "pekpinnar " eftersom pengarna var tänkt till att köpa en billigare bil för att kunna ta mig från A till B och slippa ta bussen!

Exakt, jag behöver inga "pekpinnar " eftersom pengarna var tänkt till att köpa en billigare bil för att kunna ta mig från A till B och slippa ta bussen!
Så är det. Du får glädjas åt att du klarade dig undan utmätning och i stället fick fylla på fd kompisens kassa.

Det tycker jag du kan sluta göra.
Du är verkligen helt jävla otrolig.
Ditt beteende mot utsatta är under all kritik, snacka om att trycka ner andra men tror själv att du inte gör nåt. Utan det är bara alla andra som säger fel saker, men inte du.

Förstår att du jobbar med det du gör.

Du är verkligen helt jävla otrolig.
Ditt beteende mot utsatta är under all kritik, snacka om att trycka ner andra men tror själv att du inte gör nåt. Utan det är bara alla andra som säger fel saker, men inte du.

Förstår att du jobbar med det du gör.
Tack snälla.

Faktum är ju faktiskt att personen gjorde detta för att dölja tillgångar så hur tråkigt det än är så kan det ju kallas för karma..
Hen kunde betalat in göra rätt för sig och göra sin situation bättre men valde ett annat alternativ. Det behöver inte alltid vara så snällt och tycka synd om varandra. Som vi bäddar får vi ligga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp