• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Blir det någonsin bra?

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Men ändå skönt att du hade möjligheten att sälha och kunna bli skuldfru på det sättet.

Bra läxa inför framtiden nu :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Jo jag har lärt mig en läxa inga mer blancolån, och rätta munnen efter matsäcken Är så glad att det här forumet finns så man kan se att man inte är ensam och få råd och pepp när det behövs. Självkänslan är ju inte på topp när man inte får ihop ekonomin
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Det var nu för ett par veckor sen. Sålde huset och skaffade hyresrätt, insåg att ekonomin inte räckte till både 3 hästar och hus i Stockholm. Har jobbat dygnet runt mer el mindre i massor av år och ändå dragit på mig blanco för att få ihop tillvaron. Befrielsen är enorm ja . Trodde inte jag hade så mycket i övervärde på huset, hade gjort det för länge sen annars och sparat massor av bortkastade räntor och sömnlösa nätter. När ångesten för att öppna kontot och betala räkningar eller att öppna brevlådan släpper vet jag inte men hoppas det släpper med tiden.


3 hästar och hus i Stockholm ?!

Du kan nog utkrönas till forumets rikaste ;).
Skämtåsidå min korta fling med en hästtjej fick mig att inse att EN häst med stallplats,försäkring och dylikt kostar ca 10-15.000 i månaden. Vad 3 kostar + barn och hus i Stockholm vågar jag inte föreställa mig....
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
3 hästar och hus i Stockholm ?!

Du kan nog utkrönas till forumets rikaste ;).
Skämtåsidå min korta fling med en hästtjej fick mig att inse att EN häst med stallplats,försäkring och dylikt kostar ca 10-15.000 i månaden. Vad 3 kostar + barn och hus i Stockholm vågar jag inte föreställa mig....


Nä precis som ensamstående även med bra lön och extra jobb så gick det inte... men nu är det på banan fast saknar pool och hus men det går faktiskt att leva utan. Och nu sparar jag ju till och med pengar så håller sig alla djur friska kan det kanske bli en veckas semester m poolbad som plåster på såren
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Vad skönt att du hade den möjligheten att ha så mycket i värde så att du gör dig skuldfri!

Många här har flera år här för att göra sig skuldfria först. Och sen ett bra tag till förrän man kan åka på semester
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Hoppas du har lärt dig en läxa och inte hamnar i samma situation igen :)
Men förstår att det borde ha varit jobbigt att lämna allt som man har haft. Många kommentarer från folk?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
3 hästar och hus i Stockholm ?!

Du kan nog utkrönas till forumets rikaste ;).
Skämtåsidå min korta fling med en hästtjej fick mig att inse att EN häst med stallplats,försäkring och dylikt kostar ca 10-15.000 i månaden. Vad 3 kostar + barn och hus i Stockholm vågar jag inte föreställa mig....

Nja nu överdriver du allt ;) vi har haft häst länge på bästa stall adress i Malmö och allt som allt kostade det mig ca 5000kr per månad! :)
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Ja riktigt sååå mycket kostar de inte ( som tur är) men 6-7 tusen styck per månad med försäkring uppstallning träningar och tävlingar.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Ja men typ 20.000 för alla tre i månaden då, pengar det också :D
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Ja absolut, dyr hobby
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp