Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Blir det utmätning över Jul? =(

Hej,
Fick två utslag för ungefär 3 veckor sedan ett till idag.
Kommer dom komma över Julhelgen?
Jag har inte hört något annat från dom men det står att det kan verkställas närsomhelst.
Jag har 3000 kvar på kontot, kommer dom att ta det rakt av nu?
Har släppt allt till KF......hur fan ska detta gå =(

Hej,
Jag har inte hört något annat från dom men det står att det kan verkställas närsomhelst.
Först får du en inkomstredogörelse från KFM att skicka in. De kan utmäta ditt bankkonto innan den är inlämnad, de gjorde ett försök på mitt konto, men jag hade bara samma summa som du ungefär, så det blev ingen utmätning av bankkontot. Jag har ett förbehållsbelopp på drygt 10 tkr. Du kan räkna ut vad du får behålla via denna länk https://www1.kronofogden.se/wfmp1/fbbb-web/html/index.html

Hej,
Så länge du "bara" fått utslag är det ingen fara. Då är det fortfarande bank/inkasso som man skall betala till.
Efter utslag (om du inte betalar) så kommer "Skuld att betala" då skulden övergått till kronofogden för verkställighet, dvs utmätning.
Du kan ta det lugnt i jul, inget kommer att ske förrän "Skuld att betala" kommit och då sker det som @Lize skrivit ovan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp